Data
26 de June de 2019

FGV va realitzar el passat any 3.256 controls antifrau en les diferents línies de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), dins de les accions que ha posat en marxa per a reduir l’índex de frau en la seua xarxa, va realitzar el passat any un total de 3.256 controls al llarg de les seues diferents línies en servei de València i Alacant.

La finalitat d’estos controls, en els que de manera habitual col·labora la Policia de la Generalitat, és reduir el nombre de viatgers que accedixen als trens i tramvies en circulació sense títol de transport validat.
 
En 2018 es van realitzar un total de 2.964 controls en Metrovalencia que van permetre realitzar labors d’intervenció a un total de 727.276 viatgers. En el TRAM d’Alacant els controls ascendixen a 292, sent consultats 155.238 usuaris. 
 
A Alacant, els controls de frau es realitzen en el conjunt de la xarxa a excepció de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) per motiu de les obres de modernització que s’executen en la part nord i que obliguen a oferir servei alternatiu d’autobús entre Calp i Dénia. 
 
Com resultat d’estos controls en Metrovalencia el passat any es va registrar un índex de frau estimat del 2,69%, enfront del 2,74% obtingut en 2017. A Alacant este índex es va situar en un 2,10% enfront del 3,86% de 2017.
 
Este percentatge representa la mitjana dels viatgers que accedixen de manera irregular als trens i tramvies i que són detectats en els controls que de manera constant realitza FGV.
 
Com a conseqüència d’estes intervencions FGV va emetre en 2018 en la xarxa de Metrovalencia un total de 8.033 suplements a viatgers que no disposaven del títol de transport corresponent. A Alacant es van imposar 4.442 sancions.
 
Este suplement de pagament ascendix a 100 euros, des de l’1 d’abril de 2018, quan es va modificar la seua quantia. A les persones a qui se’ls imposa este suplement de 100 euros tenen un termini de pagament de 30 dies naturals, amb el descompte del 50% dins dels primers 15 dies.
 
Una vegada superat este procés, i en cas d’impagament, es procedix per part de FGV a la presentació de la corresponent denúncia per estafa. Tant la Audiència Provincial de València, com la d’Alacant, vénen considerant, en la majoria de les seues sentències, com a autors d’estafa als viatgers que utilitzen els serveis de FGV sense títol de transport vàlid, confirmant així els pronunciaments judicials dels Jutjats d’Instrucció.
 
Els suplements emesos corresponen a persones que viatgen sense el títol de transport, no ho han validat a l’entrada, el títol no complix les seues condicions de validesa, té un contingut il·legible totalment o parcialment, ha caducat o correspon a una zona diferent de la del viatge realitzat.
 
També es considera frau el d’aquelles persones que viatgen amb una targeta de transport personalitzada suplantant a la seua titular o contravenint qualsevol altra norma d’ús, així com als que han recarregat el seu títol de transport en una targeta sense contacte de manera fraudulent.
 
Les mesures contra el frau també comprenen diferents accions organitzatives i tècniques, com la promoció de la targeta portamonedes TuiN en les seues distintes modalitats, la instal·lació progressiva de línies de validació en les estacions de superfície o l’automatització de l’obertura i tancament dels vestíbuls de superfície. En 2018 es van realitzar este tipus d’actuacions en les estacions de Benidorm i Paiporta.
 
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...