Data
25 de January de 2012

Infraestructures conclou el primer dels tres viaductes de la Línia 9 del TRAM entre Olla d’Altea i Calp

 

La Conselleria d’infraestructures, Territori i Medi Ambient, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha finalitzat el primer dels tres viaductes que s’estan construint per a reforçar la seguretat del traçat de la Línia 9 entre Olla d’Altea i Calp. L’empresa executa des del passat 29 d’agost unes obres de millora en esta zona a què es destinarà una inversió de tres milions d’euros.

Este projecte preveu la consolidació d’uns quants terraplens, danyats en els últims anys per les pluges que havien perjudicat l’estabilitat del terreny sobre el qual reposa la via. Les obres eren necessàries per a garantir el confort i la màxima seguretat dels usuaris de la Línia 9 del TRAM Metropolità d`Alacant que unix (Benidorm-Dénia).

En l’última setmana FGV, ha conclòs l’estructura del primer dels viaductes que consolidaran el traçat de la via. Es tracta d’una estructura de 146 metres, formada per una llosa de formigó armat suportada per piles del mateix material disposades cada 18 metres.

Cada pila està formada per una parella de puntals cilíndrics que s’han executat sobre el terreny perforant el terraplé i omplint l’espai amb formigó armat. La profunditat dels puntals varia entre els 16 i els 32 metres.

Per a construir les lloses i els puntals dels tres viaductes es van a emprar 732 tones d’acer i 3.600 m3 de formigó, amb tot això quedarà garantida l’estabilitat de l’estructura ferroviària.

Puntals soterrats

El puntal ha sigut el tipus de fonamentació triat per a este terreny perquè els terraplens patixen contínues deformacions i clavillaments que es poden evitar amb estes estructures. Una vegada acabada la construcció del viaducte, només s’apreciarà visualment la llosa que reposa sobre la coronació dels terraplens ja que els puntals romandran soterrats. En el cas del primer viaducte han sigut necessaris 18 puntals.

Respecte als altres dos viaductes previstos, ja està quasi conclosa la construcció dels puntals que sustentaran les plataformes, quedant pendent la coronació amb lloses d’estes estructures.

Els problemes estructurals en els terraplens del tram ferroviari entre l’Olla d’Altea i Calp afecten un tram de via, d’una longitud aproximada d’un quilòmetre, situat dins del terme municipal d’Altea, entre l’Autopista AP-7 i la carretera N- 332.

Servici alternatiu d’autobusos

El desenvolupament d’estos treballs ha requerit realitzar talls temporals en un tram de la L9, concretament entre les estacions d’Olla Altea i Calp. La duració estimada dels treballs és de sis mesos, encara que els talls del servici es produiran només durant aproximadament catorze setmanes. Durant este temps, FGV ha habilitat un servici alternatiu d’autobusos.

A més, FGV ha modificat temporalment els horaris dels trens de la L’entre-9 Benidorm i Olla d´Altea per a coordinar l’arribada dels autobusos amb l’eixida dels trens.

L’empresa ha elaborat uns horaris que garantixen l’enllaç a Benidorm amb la Línia 1 i no comporten l’eliminació de cap de les circulacions habituals de la Línia 9.

 
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...