Data
06 de March de 2020

La Generalitat licita la redacció dels projectes per a millorar el traçat del TRAM d’Alacant entre La Vila Joiosa i Altea

La Generalitat ha licitat la redacció de diferents projectes de construcció que permetran millorar les condicions actuals del traçat de les Línia 1 (Luceros-Benidorm) i Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant, en el tram comprés entre les poblacions de La Vila Joiosa i Altea.

El pressupost de licitació per a l’elaboració dels mencionats projectes ascendix a 961.950 euros, IVA inclòs. El termini d’execució inicial és de 14 mesos. 

Amb estes actuacions Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) podrà delimitar en quins punts es pot duplicar la via, segons les condicions urbanístiques i tècniques existents. Amb estes intervencions s’aconseguiria una major fiabilitat i qualitat en el servici que es presta en els trams afectats i en el conjunt de la xarxa del TRAM d’Alacant.  

En l’actualitat, els trams entre La Vila Joiosa i Benidorm i Benidorm-Altea són de via única, excepte punts concrets, circumstància que provoca problemes de regularitat, degut la a necessitat de realitzar encreuaments en determinades estacions, dotades de via doble.

A més en este mateix plec es contempla la construcció d’un nou baixador en la Línia 9 que prestarà servici a la població de Jesús Pobre i com a resposta a la petició realitzada per esta pedania de Dénia.

Estes actuacions formen para’t de les que està duent a terme la Generalitat, a través de FGV,  en el conjunt de la xarxa del TRAM d’Alacant per a millorar la qualitat i homogenizar les condicions del servici entre Alacant i Dénia.

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...