Data
03 de June de 2011

La primera de les noves unitats de tramvia per a la Línia 2 del TRAM arribarà A Alacant la pròxima setmana


 
FLORES EN AUSTRIA
 
El conseller d’Infraestructures i Transport, Mario Flores, ha anunciat que “la primera de les catorze unitats de tramvia Bombardier para el TRAM Metropolità d’Alacant arribarà als tallers del Campello a principis de la pròxima setmana” i que, de manera progressiva i durant la resta del present any, “es completarà el lliurament d’uns vehicles que ampliaran l’actual parc mòbil de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i donaran servei a futurs desenvolupaments de la xarxa, com la Línia 2 d’Alacant”.
 
Flores ha realitzat aquestes declaracions a Viena, on la multinacional canadenca té una fàbrica en la qual s’han acabat de construir els tramvies 4.200 adquirits per FGV. El titular de la Conselleria d’Infraestructures i Transport ha comprovat en la capital austríaca el procés de producció d’un model que ja està en servei amb notable èxit, tant a València com a Alacant. Es tracta de tramvies de pis baix amb un avançat equipament per a garantir la comoditat i seguretat dels viatgers.
 
FGV va adjudicar en l’any 2005 a la signa Bombardier la construcció de catorze noves unitats de tramvia per 46.000.000 euros més IVA. Des de llavors, les composicions s’han estat fabricant, primer a Alemanya, i després a Àustria.
 
Des d’aquest últim país, ha partit el primer dels tramvies amb destinació a Alacant en una ruta que li durà per carretera al port de Livorno, des d’on es desplaçarà amb vaixell fins a València i, posteriorment, de nou per la carretera fins a arribar als tallers del TRAM al Campello a principis de la setmana que ve.
 
Les unitats seran propietat de FGV i, en el cas d’aquelles destinades a circular per la futura L-2, l’empresa adjudicatària de l’explotació haurà de pagar un cànon d’amortització de material i un cànon pel cost de manteniment.
 
Actualment, per la xarxa de FGV d’Alacant circulen un total d’onze tramvies Bombardier de la sèrie 4.200 que recorren les línies 3, 4 i la llançadora a La Sangueta.
 
Característiques de les unitats
 
Els tramvies Bombardier 4.200 estan composts per cinc cotxes climatizados, dotats amb càmeres de videovigilancia i retrovisión. Així mateix, en tots ells se situaran màquines de expendición i cancel·lació automàtica.
 
Les unitats tenen un pes de 41 tones i amiden 32,4 metres de llarg, 3,6 metres d’alt i 2,4 metres d’ample. La seva potència és de 420 kw i la tensió d’alimentació de corrent continu de 750 volts. Aquests tramvies poden arribar a una velocitat de 70 km/h.
Millores en matèria d’accessibilitat
 
Cadascuna de les composicions té capacitat per a 277 passatgers -sis passatgers per metre quadrat-. Són tramvies totalment accessibles i adaptats al Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre pel qual es regulen les condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i utilització de les maneres de transport per a persones amb discapacitat.
 
Així, els Bombardier 4.200 tenen pulsadores en llenguatge braille per a la sol·licitud de desocupada. Cada unitat disposa de dues places per a cadires de rodes amb suports lumbares dotades en aquesta zona de pulsadores de sol·licitud de desocupada sensitius per a l’obertura de portes, en les quals no és necessari pressionar, només acostar el dit.
 
Totes les portes d’aquests tramvies tenen so i senyalització lluminosa i acústica visible i audible des de l’interior i des de l’exterior de la unitat per a obertura i tancament de portes. En la zona de cadires de rodes també hi ha identificadors acústics i lluminosos especials per a identificar la porta que es va a obrir.
 
Les unitats tenen a més una franja d’alt contingut cromàtic en l’accés de cada porta, identificació de portes per a persones amb mobilitat reduïda amb símbols SIA (Símbol Internacional d’Accessibilitat), seients específics per a aquest tipus de passatgers i graó mòbil per a reduir distància unitat-andana.
 
Els tramvies estan adaptats al sistema de senyalització i seguretat: ATP (Automatic Train Protecction), al sistema automàtic de canvi d’agulles i al sistema d’Ajuda a l’Explotació (SAE) actualment implantats en la xarxa de TRAM d’Alacant.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...