Data
09 de September de 2010

La puntualitat del TRAM creix de nou i arriba a ja el 96,13 per cent en la xarxa de tramvies i trens-TRAM

 
 
 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha tornat a guanyar en puntualitat en la seva xarxa d’Alacant i arriba a així una taxa mitja de compliment dels horaris previstos d’un 96,13 per cent en les seves tres línies electrificades. De fet, la puntualitat del TRAM és una de les qüestions millor valorades pels seus usuaris segons l’últim estudi per a determinar l’Índex de Satisfacció del Client.
 
 
En concret, el passat any la Línia 1 (Alacant-Benidorm) per la qual circulen trens-TRAM, capaços d’adaptar-se tant a traçats urbans com d’arribar a velocitats competitives en les connexions interurbanes, va experimentar un increment de 6 punts en la seva taxa de puntualitat que li va fer passar del 87,73 per cent registrat en 2008 a un 93,68 per cent.
 
 
La Línia 3 (Alacant-Venta Lanuza) servida per unitats de tramvia va registrar en 2009 una taxa de puntualitat d’un 96,84%, 5 punts per sobre de la qual va obtenir en 2008. Per la seva banda, la Línia 4 (Porta del Mar – Pl. La Coruña) també va superar unes desenes el pràcticament immillorable percentatge que presenta quant a compliment dels horaris previstos, i va passar del 97,64 per cent de 2008, a un 97,87 per cent.
 
 
Satisfacció dels usuaris
 
 
Respecte a la valoració que els usuaris fan d’aquest aspecte, un 90,3 per cent dels enquestats va puntuar entre el 7 i el 10 la puntualitat de FGV; un 5,6 per cent va donar un aprovat a l’empresa en aquest aspecte i, només un 4 per cent va mostrar la seva insatisfacció respecte a l’arribada dels trens a l’hora prevista. La puntuació mitja obtinguda va ser d’un 8,66 punts.
 
 
FGV treballa contínuament en la millora de la seva xarxa, tant pel que fa a les infraestructures com als trens, per a poder oferir un servei de qualitat als usuaris, amb freqüències contínues però, sobretot, amb una programació horària que es compleixi amb el major rigor possible. Perquè els viatgers coneguin aquests horaris i puguin planificar els seus trajectes, TRAM edita plans i fullets informatius que poden obtenir-se en les estacions i altres punts d’informació de la xarxa en els quals es detallen tots els horaris de les línies en servei.
 
 
Així mateix, des del modern lloc de comandament de l’Estació de La Marina es controla qualsevol incidència que pugui repercutir en el compliment dels horaris programats per a buscar una solució o habilitar un tren de reserva. A través dels serveis de megafonía dels trens i estacions i de la senyalització lluminosa, TRAM manté informats als usuaris de les possibles incidències.
 
 
Aquestes xifres avalen l’opció de trens i tramvies com un mitjà de transport alternatiu que evita embusos, imprevists, problemes d’aparcament i les possibles avaries o incidents que poden sorgir si s’usa el vehicle particular. A més, és còmode, barat i ecològicament responsable.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...