Data
04 de January de 2012

La puntualitat del TRAM d’Alacant creix i aconseguix ja el 97,82 per cent

 

TRAMFerrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha tornat a guanyar en puntualitat durant els últims mesos en la seua xarxa d’Alacant. En el primer semestre d’enguany, TRAM Metropolià d`Alacant ha aconseguit un índex mitjà de puntualitat d’un 97,82 per cent en les seues tres línies electrificades. Este percentatge representa un augment de 2,26 punts percentuals respecte al mateix període de l’any anterior.
 
La puntualitat del metropolità d’Alacant és una de les qüestions millor valorades pels seus usuaris, segons l’últim estudi d’Índex de Satisfacció del Client (ISC) del TRAM. De fet, nou de cada deu viatgers assegura estar satisfet amb el compliment de l’horari de trens i tramvies.
 
Per línies, la L-4 que unix Estels amb la platja de Sant Joan és la més exacta a l’hora de cobrir el seu trajecte amb un índex de puntualitat d’un 98,71 per cent. En el primer semestre del passat any era de 97,49, la qual cosa significa 1,22 punts més.
 
Els tramvies de la L-3 (Estels.El El Campello/Venda Lanuza) també arriben a la seua hora en el 98,23 per cent dels casos i els trenes-TRAM que circulen per la L-1 (Estels-Benidorm) ho fan el 96,54 per cent de les vegades. En el primer semestre del passat l’índex de puntualitat d’estes línies era del 95,62 i el 93,50 per cent, respectivament, la qual cosa equival a un augment de 2,61 i 3,04 punts, també respectivament.
 
És a dir en el primer semestre de 2011 les tres línies electrificades del TRAM han guanyat en puntualitat respecte al mateix període de l’any anterior, la qual cosa ha permés que la taxa mitjana passe del 95,56 per cent al 97,82 per cent actual.
 
Respecte a la valoració que els usuaris fan d’este aspecte, un 92,3 per cent dels enquestats va puntuar entre el 7 i el 10 la puntualitat de FGV, un atribut només superat per la valoració que el client fa de la neteja de trens i estacions.
 
Millores del servici
 
La Conselleria d`Infraestructures, Territori i medi Ambient treballa contínuament en la millora de la seua xarxa, especialment en el manteniment i renovació del traçat augmentar la qualitat dels seus servicis. Entre les actuacions de major importància en este sentit cal citar el túnel de La Pedrera per a eliminar el tram de via única d’esta zona que es convertix a vegades en un coll de botella si li ocorre qualsevol incidència a alguna de les composicions.
 
Des del Post de Comandament de l’estació de la Marina es controla qualsevol incidència que puga repercutir en el compliment dels horaris programats per a buscar una solució o habilitar un tren de reserva. A través dels servicis de megafonia dels trens i estacions i de la senyalització lluminosa, TRAM manté informats els usuaris de les possibles incidències.
 
Les taxes de puntualitat avalen l’elecció de FGV com el mitjà de transport més pràctic per a guanyar temps i no arribar vesprada al punt de destí. El tramvia és una alternativa còmoda, barata i ecològica als desplaçaments en automòbil privat amb què s’eviten embossos, imprevistos, problemes d’aparcament i altres incidents.
 
Per això, quasi tres milions d’usuaris van pujar al TRAM en els sis primers mesos de l’any, una afluència de passatgers que consolida a esta infraestructura com un dels mitjans de transport públic de major projecció en la província d’Alacant.

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...