Data
10 de March de 2023

Les persones usuàries del TRAM d’Alacant realitzen més de la meitat dels seus desplaçaments per motius de treball o estudis

Més de la meitat de les persones usuàries del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2022, realitzat el mes de setembre passat, després d’efectuar 1.515 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,52% i amb un nivell de rellevància del 95,5%.

L’informe permet assenyalar que el 38,4% dels usuaris i usuàries es desplaça en aquest sistema de transport per motius de treball i el 18,7% per estudis. Totes dues prioritats acumulen el 57,1% del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cinema, menjar…), amb el 18,3%; la realització de diferents gestions, amb el 16,1%; visites a familiars i amics, amb el 7,1%; compres, amb el 5,1%; el turisme, amb el 2,9%; i els serveis sanitaris, amb el 2,8%.
 
Cal destacar que, entre els percentatges d’oci, compres i turisme, s’ha aconseguit enguany el 26,3%, un de cada quatre viatges realitzats en el *TRAM d’Alacant.
 
Per sectors d’activitat, el que més usuaris agrupa és Neteja o Residus Urbans, amb el 18%; seguit d’Hostaleria, amb el 16,5%; Comerç/Botigues, amb el 15,1%; sanitaris, amb el 8,9%; cuidador/cuidadora o emprat/empleada de llar, amb el 8,4%; indústria i construcció, amb el 7,9%; docència, amb el 7,5%; Funció Pública, amb el 5,3%; oci, amb el 1,7%; i banca, amb el 1,4%.
 
Ús de mitjana setmanal
 
Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 59,6% dels clients i clientes l’utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 24,1%; una vegada a la setmana el 6,5%; i una vegada cada quinze dies el 3,2%. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,7 dies a la setmana.
 
Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que fins a quatre viatges el realitzen el 32,3%; deu viatges, el 23,2% dels usuaris i usuàries; entre cinc i nou viatges, el 22,6%; entre onze i dènou viatges, el 15,1%; i vint o més viatges, el 4,3%. La mitjana és de 7,61 viatges a la setmana.
 
Residència de l’usuari
 
Respecte del lloc de residència dels viatgers i viatgeres, un 54,7%, resideix en la capital i el 39,7% en la resta de la província. El 2,9% viu a l’estranger i el 2,8% és d’una altra província d’Espanya. 
 
Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 12% del total de passatgers i passatgeres; Sant Vicent del Raspeig, amb el 6,6%; Sant Joan, amb el 5,9%; La Vila Joiosa, amb el 5,4%; Benidorm, amb el 4,5%; i la resta de la província, 5,3%. 
 
Valoració del servei
 
Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,60 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2022.
 
El percentatge d’usuaris i usuàries que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 95,6%, dels quals el 35,7% atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,4% i tan sols l’1% restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
 
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la senyalització (8,94); l’accessibilitat al tren (8,90); la seguretat en el trajecte (8,89); l’accessibilitat a l’estació (8,89) i la puntualitat (8,77) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...