Data
04 de February de 2010

Les plaques solars fotovoltaiques de FGV han produït 3.101.432 kwh en el seu primer any de funcionament

 

La instal·lació de panells solars en les cobertes dels tallers de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha permés la producció de 3.101.432 kilowatios hora (kwh) en el seu primer any de funcionament, la qual cosa equival a deixar d’emetre en els seus dotze mesos de servici, d’octubre del 2008 a octubre del 2009, 3.260 tones de CO2 a l’atmosfera.
 
L’energia solar fotovoltaica basa el seu funcionament a transformar l’energia del sol, inesgotable i neta, en energia elèctrica. La llum solar, a l’incidir en les cèl·lules dels panells de silici, es transforma en la dita energia. El corrent continu generada pels mòduls es transforma en corrent alterna en l’inversor i el transformador eleva el voltatge fins al nivell de tensió de la xarxa elèctrica a què s’exporta.
 
FGV, d’acord amb la seua Declaració de Sostenibilitat que fixa l’optimització dels consums energètics i el compromís d’emprar energia renovable per a disminuir les emissions contaminants a l’atmosfera, va acabar d’instal·lar al setembre del 2008 un total de 10.400 panells solars fotovoltaics en les cobertes dels tallers de l’empresa, situats a València (Machado, Tarongers i València Sud) i Alacant (El El Campello), que es van connectar i van començar a produir energia en el mes d’octubre.
 
La dita instal·lació s’ha realitzat sobre una superfície de 18.000 metres quadrats, la qual cosa suposa la major instal·lació de plaques fotovoltaiques situades en cobertes industrials a la Comunitat Valenciana i una de les majors d’Espanya de caràcter públic.
 
En concret, la instal·lació de València Sud ha produït 1.345.395 kwh, la d’El El Campello 741.909, les de Machado 599.010 i la de Tarongers 415.118 kwh. La suma aconseguix els 3.101.432 kilowatios hora en un any, la qual cosa suposa assolir els objectius previstos per al conjunt de l’exercici, concretats a superar els 3.000.000 kwh, la qual cosa equival al consum de més de mil vivendes.
 
Inversió rendible
 
L’actuació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, pressupostada en 10.141660,62 euros i que s’amortitzarà en una dècada quan la vida mitjana dels panells és de 25 anys, suposarà per a FGV un estalvi anual d’1,3 milions d’euros en la factura elèctrica.
 
L’adjudicació d’esta actuació s’ha dut a terme per lots. El subministrament i instal·lació de plaques solars fotovoltaiques en els tallers de la xarxa de Metrovalencia ha ascendit a 6,8 milions d’euros, mentres que en els tallers d’El El Campello a Alacant la col·locació d’estes plaques ha comportat una inversió de 3,2 milions d’euros.
 
Nou projecte
 
Donada esta experiència positiva, la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana està contemplant un nou projecte per a la instal·lació d’una segona fase de plaques solars en la zona de València Sud, ocupant per a això la superfície actualment dedicada a aparcament dissuasori per a aquells viatgers que estacionen el seu vehicle i prenen el metro per a desplaçar-se al centre de València.
 
Per a no perdre esta funcionalitat, que FGV creu imprescindible mantindre, està en estudi la construcció d’una estructura metàl·lica amb un forjat superior de caràcter tècnic, sobre el qual se situarien les estructures, ja més lleugeres, per a suport dels panells solars en dent de serra. D’esta manera, a nivell de sòl es mantindria l’aparcament i per damunt del mateix i davall del forjat tècnic es deixaria una reserva d’espai per a distints usos futurs.
 
La superfície a ocupar en este segon projecte seria de 4.000 metres quadrats i el pressupost necessari, segons estos primers estudis, aconseguiria els 7.920.000 € distribuïts en les partides següents:
 
Amb la instal·lació d’esta segona fase de plaques solars fotovoltaiques s’aconseguiria una potència addicional de 460 KW amb una capacitat de producció de 710.000 KWh/any. D’acord amb l’actual tarifa oficial establida pel Ministeri d’Indústria i Comerç, suposaria uns ingressos de 220.000 euros a l’any.
 
 
 
 

 

 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...