Data
30 de December de 2010

L’obra ‘El violinista tòxic’ de l’artista alacantí Víktor Ferrando s’integra en l’estació d’Estels del TRAM

Víktor Ferrando Luceros 1
 
L’estació d’Estels del TRAM Metropolità d’Alacant alberga des d’ahir l’obra “El violinista tòxic” de l’artista alacantí Víktor Ferrando. L’escultura situada en el rebedor d’aquestes cèntriques instal·lacions de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant vol ser, segons el seu creador, “un homenatge a tots aquells que han fet possible l’arribada del tramvia al cor de la ciutat”.
 
“El violinista tòxic” és una peça de 900 quilos de pes realitzada amb material ferroviari recuperat com cargols, entremaliades i altres elements, principalment, de ferro. Es tracta d’una escultura cinètica de més de dos metres d’alt, el moviment del qual simula que algú toca el violí integrat en el centre de la composició.
 
Víktor Ferrando Catalá (Dénia. 1968) reconeix que “es tracta d’una obra conceptual en la qual l’element mecànic i l’engranatge que acciona les cordes del violí simbolitza la visió de futur de l’home com via indispensable per al progrés de la civilització”.
 
L’artista ha utilitzat exclusivament elements de reciclatge de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana i d’antigues estacions de tren, ens ells diverses desenes de cargols de principis del segle XX. “L’obra té una força especial pel material que la compon i per l’energia acumulada pel ferro que durant anys ha estat sotmès al sol, la pluja o la calor”, explica l’artista.
 
Víktor Ferrando en Luceros 2
 
La peça “El violinista toxico” romandrà un període mínim de tres anys en el rebedor de l’estació d’Estels perquè la contemplin tots els usuaris del TRAM. L’obra va representar a Espanya en l’última edició de la Bienal de Praga, en l’any 2009, on va obtenir el reconeixement del comitè d’experts organitzador com una de les peces més destacades del certamen.
 
La nova estació d’Estels de TRAM Metropolità d’Alacant s’ha convertit en solo tres mesos en la més transitada de tota la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant. Des de la seva engegada el 18 de juny, fins al passat 18 de setembre, 263.850 usuaris han passat per aquestes modernes i funcionals instal·lacions subterrànies.
 
En aquest espai l’obra de Víktor Ferrando tindrà un dels millors aparadors per a arribar als ciutadans, al mateix temps que, a l’allotjar aquesta escultura, TRAM complix amb el propòsit d’aprofitar les seves instal·lacions per a donar recer a aquest tipus de manifestacions artístiques i de convertir-se en element dinamitzador de la vida cultural d’Alacant.

 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...