Data
25 de May de 2014

Los internautes van realitzar 433.635 visites a la web del TRAM d’Alacant el passat any

El portal del TRAM Metropolità d’Alacant va rebre 433.635 visites durant el passat any, la qual cosa suposa una mitja diària de 1.188 entrades i un increment del 30,16 per cent en relació a les registrades en 2012, que van ascendir a 333.138. El temps mitjà de permanència en www.tramalicante.Es de cada internauta va ser de 3,59 minuts i es van visitar un total de 1.908.002 pàgines.

La pàgina web del TRAM va entrar en servei l’any 2004 i, en 2008, va experimentar una transformació en la seua presentació i continguts, vigent en l’actualitat.

D’entre totes pàgines de la web, a banda de la pàgina principal, la més visitada va ser el planificador de trajectes, seguida de la consulta dels horaris dels distints serveis de transport oferits pel TRAM d’Alacant. Després es van situar la informació de les diferents línies, les tarifes, l’Atenció al Client, la informació sobre Fogueres i castells de focs artificials i la referent al Tramnochador.

El major registre de visites es va produir en el mes de setembre, quan es va produir la posada en servei de la Línia 2. Després es va situar juliol, juny, agost i desembre. Els dies amb major activitat del portal van ser el 4 de setembre, amb 4.708 entrades; el 9 de setembre, amb 2.799; i el 21 de juny, amb 2.605 registres.

La pàgina web del TRAM d’Alacant va rebre visites des de 135 països de tots els continents. Darrere d’Espanya, que aglutina el 72,19 per cent del total, d’entre tots els altres països figura de forma molt destacada Regne Unit amb 16.394 visites. Li seguixen Rússia amb 4.522; Alemanya amb 3.219; Holanda amb 2.664; França amb 2.386; Bèlgica amb 1.803; Estats Units amb 1.661; i Noruega amb 1.213 entrades.

D’entre aqueixos 135 països, va haver-hi visites de llocs tan dispars com Zàmbia, Nepal, Jamaica, Austràlia, Vietnam, Malta, Malàisia, Kazajistán, Reunió o Guadalupe, aquestes dues últimes illes pertanyents a França.

Tendència a l’auge en els dispositius mòbils

Una de les característiques del passat any va ser l’auge experimentat en els dispositius mòbils empleats a l’hora d’accedir al portal. En 2013 es va produir la tendència que el dispositiu fix per excel•lència, l’ordinador, incrementara de manera moderada el seu ús, amb un 14,56 per cent més respecte a l’any anterior. No obstant això, l’avanç dels dispositius mòbils va ser espectacular, com van ser el telèfon mòbil, amb un augment del 118,80 per cent, i de la tablet, amb un increment del 145,18 per cent.

De totes maneres, l’ordinador continua sent el dispositiu amb major afluència, ja que va obtindre 329.076 entrades enfront de les 63.739 del telèfon mòbil i les 40.901 de la tablet. L’hegemonia està clara, però la tendència al canvi, també.

Xarxes socials

Com a complement dels seus serveis d’informació i atenció al client, el TRAM d’Alacant va decidir el passat any obrir noves vies de comunicació amb els seus usuaris a través de les xarxes socials. Al juliol es va obrir al canal de Twitter per a atendre i resoldre consultes, informar de les distintes activitats i esdeveniments organitzats per l’empresa i comunicar amb la màxima immediatesa les incidències del servei.

En menys de sis mesos de servei, va concloure l’any amb 258 seguidors i 100 tweets. Els usuaris que ho desitgen poden seguir al TRAM d’Alacant en Twitter a través del compte @tramdealicante

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...