Data
15 de May de 2011

Más de cent escolars del Campello i Elx van pujar el divendres al TRAM d’Alacant per a visitar els seus tallers

alumnos del colegio la devesa

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va rebre divendres passat la visita de més de cent escolars de dos col·legis d’Elx i El Campello que van realitzar un entretingut viatge fins als tallers dintre de la campanya educativa “A descobrir el tramvia” organitzada per TRAM Metropolità d’Alacant.

 
Un grup d’aproximadament 50 nens de segon de Primària del col·legi il·licità La Devesa va pujar a un tren-TRAM en l’estació d’Estels per a arribar fins al Campello i allí prendre una llançadora especial amb destinació als tallers.
 
Per altra banda, uns 60 escolars també de segon curs de Primària, del col·legi Pla Barraques del Campello van acudir a la principal estació d’aquesta localitat on van pujar a altre tramvia especial que els va acostar a les cotxeres de manteniment.
 
Durant el recorregut i en la seva visita a aquestes instal·lacions els alumnes han après quins són les normes bàsiques de comportament i seguretat quan es viatja en un transport públic. Acompanyats pels seus professors i per personal de FGV, el grup d’escolars ha descobert a més els avantatges d’aquest mitjà de transport, sostenible còmode i segur.
 
En els tallers, els petits s’han baixat del tramvia i han realitzat un recorregut per la nau en la qual es duu el manteniment, reparacions, posada a punt, neteja o pintura de les composicions. Després de la visita, el grup ha iniciat el viatge de tornada que, en aquesta ocasió, ha acabat en l’estació de Mercat.
 
Tots els col·legis de qualsevol municipi de la província que estiguin interessats a realitzar aquest entretingut i didàctic recorregut per la xarxa de FGV tenen oportunitat de fer-lo si es posen en contacte amb el departament d’Atenció al Client del TRAM.
 
En el cas dels centres del municipi d’Alacant la visita es realitza en coordinació amb la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Alacant com una de les activitats proposades dintre de la Guia d’Activitats Escolars que permet la visita guiada dels menors a diferents entitats, empreses serveis de la localitat.
 
Fomentar el transport públic
 
TRAM Metropolità d’Alacant conscient de la importància que té inculcar als més petits l’avantatge i utilitat del transport públic, impulsa aquesta proposta que ha obert les instal·lacions de diferents seus de FGV en la província als escolars perquè coneguin el funcionament de la xarxa i aprenguin la importància del transport públic en general i del tramvia en particular. Durant el passat curs escolar, gairebé 6.000 nens van descobrir els avantatges d’utilitzar aquest mitjà de transport públic amb el programa A descobrir el tramvia.
 
Per a concertar una visita de “A descobrir el tramvia” cal cridar al telèfon 90272 04 72. A més, es pot disposar de més informació en la web www.fgvalicante.com.
 

 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...