Data
18 de March de 2022

Més de la meitat de les persones usuàries del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis

Més de la meitat de les persones usuàries del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2021, realitzat el mes d’octubre passat, després d’efectuar 1.510 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,52% i amb un interval de confiança del 95,5%.

L’informe permet assenyalar que el 35% dels usuaris i usuàries del TRAM d’Alacant es desplaça en aquest sistema de transport per motius de treball i el 20,2% per estudis. Totes dues prioritats acumulen el 55,2% del total de desplaçaments. A continuació se situen la realització de diferents gestions, amb el 19,7%; l’oci (passejar, cinema, menjar…), amb el 18,3%; visites a familiars i amics, amb el 8,9%; compres, amb el 5,3%; serveis sanitaris, amb el 4,2%; i el turisme, amb el 1,4%.
 
Cal destacar que, entre els percentatges d’oci, compres i turisme, s’ha aconseguit enguany el 25%, un de cada quatre viatges realitzats en el TRAM d’Alacant.
 
Per sectors d’activitat, el que més usuaris agrupa és el de Comerç/Botigues, amb el 18,4%; seguit de l’Hostaleria, amb el 15,3%; Neteja o Residus Urbans, amb el 12,7%; Cuidador/Cuidadora o empleat de llar, amb el 12,3%; sanitaris, amb el 10,2%; indústria i construcció, amb el 7,8%; docència, amb el 6,6%; Funció Pública, amb el 2,8%; banca, amb el 2,7%; cultura i oci, amb el 2,3%; i l’Administració, amb el 1,5%.
 
Ús de mitjana setmanal
 
Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 59% dels clients i clientes l’utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 22,8%; una vegada a la setmana el 6,9%; i una vegada cada quinze dies el 3,8%. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,6 dies a la setmana.
 
Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, deu viatges, el realitzen el 30% dels usuaris i usuàries; fins a quatre viatges, el 28,7%; entre cinc i nou viatges, el 18,9%; entre onze i dènou viatges, el 14%; i vint o més viatges, el 4,1%. La mitjana és de 7,88 viatges a la setmana.
 
Residència de l’usuari
 
Respecte del lloc de residència dels viatgers i viatgeres, un 56,2%, resideix en la capital i el 38,8% en la resta de la província. El 4% és d’una altra província d’Espanya i el 1,1% viu a l’estranger. 
 
Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 11,5% del total de passatgers i passatgeres; Sant Vicent del Raspeig, amb el 8,5%; Benidorm, amb el 4,7%; La Vila Joiosa, amb el 4,4%; Sant Joan, amb el 3,6%; i Altea, amb l’1%. 
 
Valoració del servei
 
Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,63 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2021.
 
El percentatge d’usuaris i usuàries que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 96%, mentre que el que el qualifica de “normal” és del 3,4%. Tan sols el 0,6% sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
 
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (8,94); l’accessibilitat al tren (8,88); la senyalització (8,80); l’accessibilitat a l’estació (8,77) i la puntualitat (8,74) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...