Data
04 de September de 2013

Prop de nou milions de viatgers han utilitzat el TRAM entre Alacant i Benidorm des que es va inaugurar el servei en 2008

Els tren-TRAM de la Línia 1 del TRAM Metropolità d’Alacant han transportat a prop de nou milions de viatgers entre la capital i Benidorm des que va començar el seu servei, el 2 de juny del 2008.

En aquell primer moment, la Línia 1 del TRAM, la que realitza el dit recorregut, partia de l’estació de Mercat, fins que el 18 de juny del 2010, va ampliar el seu servei fins a Estels. Des d’aqueix moment, el seu pes, en el conjunt de l’activitat de l’operadora de transports Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, (FGV), ha passat de ser d’un 18 per cent, a un 34,48 per cent que representa actualment, més d’un terç del total, mantenint el seu increment constant any rere any. En concret, 8.997.904 viatgers han utilitzat aquest servei des de la seua inauguració el 2 de juny del 2008.

L’electrificació de la via fins a Benidorm va permetre la connexió directa d’aquesta estació amb la de Mercat, i posteriorment, amb la d’Estels, aconseguint temps de viatge més curts i competitius. Gràcies a aquesta actuació, s’ha incrementat el nombre de desplaçaments de forma molt considerable en aquest recorregut. Només, en el període comprés entre juny del 2008 i maig del 2013, el dit creixement ha sigut del 54,73 per cent respecte al mateix període dels anys anteriors.

El trajecte entre Alacant i Benidorm pot realitzar-se còmodament en aproximadament 1 hora i 10 minuts, tenint en compte que les freqüències de pas són de 30 minuts.

La Línia 1, a més, part a escassos 300 metres de l’estació de Renfe, en Estels, on es troben també les capçaleres dels serveis d’autobús a l’Aeroport d’El Altet. Açò suposa que es facilita els trasllats per la costa, mitjançant un transport còmode, segur i econòmic, a tots els turistes que tinguen com a destí final alguna de les localitats que cobrix el recorregut dels tren-TRAM.

Els tren-TRAM són unitats elèctriques segures, ràpides, accessibles i respectuoses amb el medi ambient. A més, el seu principal característica és la versatilitat que els permet circular com a tramvia o com a tren de rodalia; aquests trens poden utilitzar tant una infraestructura tramviària com una ferroviària, amb velocitats punta de fins a 100 quilòmetres per hora.

L’electrificació de la Línia 1 entre Creueta i Benidorm realitzada per la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient va requerir d’una inversió de 47 milions d’euros i va afectar 11,4 quilòmetres de via. A més, va suposar la posada en marxa de les primeres unitats de tren-TRAM que han circulat a Espanya. Una aposta que va situar a Alacant a l’avantguarda del transport públic tramviari i ferroviari i que ha sigut imitada per altres operadors de transport, nacionals i estrangers.

També es complixen tres anys des de la inauguració del baixador del Camp de golf, de la Línia 3 del TRAM. La parada s’ubica entre els baixadors de Copropietària i Costa Blanca, i ha donat resposta a la demanda de transport existent entre veïns, comerciants i hostalers d’aquesta zona de la platja de Sant Joan.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...