Data
11 de March de 2011

Puntualitat i neteja són els atributs millor valorats pels clients del TRAM d’Alacant

Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) valoren especialment la puntualitat i la neteja del TRAM Metropolità d’Alacant. Aquests són els atributs més positius observats pels passatgers que utilitzen aquest mitjà de transport del que, en general, els viatgers tenen una percepció altament positiva.
 
Un estudi realitzat per FGV mostra que a més de la neteja de vagon (8,96), la neteja de desocupades (8,82) i la puntualitat (8,76), els usuaris puntuen amb notes superiors al 8,5 altres atributs del TRAM com l’existència d’escales mecàniques per a facilitar els accessos (8,68), que no hagi cues (8,67) o l’amabilitat dels empleats (8,50).
 
També reben una valoració superior a la mitjana global del servei altres aspectes com el funcionament de les expenedores, la seguretat en el trajecte, la senyalització, l’amabilitat dels vigilants, la temperatura, el compromís amb el medi ambient, la informació sobre el servei i la seguretat.
 
Quant als atributs que podrien millorar, segons la percepció manifestada pels usuaris que han participat en aquest estudi, apareixen la freqüència, la massificació i el preu.
 
Els usuaris més satisfets
 
Qui utilitzen el TRAM per a realitzar les seves compres són qui millor valoren aquest mitjà de transport, seguits -amb una percepció pràcticament similar- pels usuaris que es pugen al TRAM per oci, per a acudir al metge, visitar a algú o per treball.
 
Per sexes, les dones tenen una percepció millor que els homes i, per edats, són els majors de 40 anys els quals estan més satisfets amb la xarxa de trens i tramvies de FGV a Alacant. Els menors de 24 anys els quals observen majors possibilitats de millora en el servei.
 
De la mateixa manera, la satisfacció és major entre els viatgers amb estudis primaris, entre els pertanyents a un nivell social més baix, i entre jubilats, pensionistes i mestresses, enfront de la visió una mica més crítica d’universitaris, ciutadans de classe alta, així com autònoms, desocupats i estudiants.
 
Per línies, els usuaris més contents són els de la nova llançadora L-4 que uneix Porta del Mar i Sangueta cada 20 minuts, seguits dels de la L-3 (Estels-El Campello/Venda Lanuza). La L-9 per la qual encara circulen trens de diésel i en la qual s’estan escometent diferents obres per a la seva millora, és la qual obté una valoració global més baixa.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...