Data
22 de March de 2019

Sis de cada deu usuaris del TRAM d?Alacant viatja per motius de treball o estudis

Més de sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudi, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2018, realitzat el passat entre setembre i octubre, després d’efectuar 1.514 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,52% i amb un interval de confiança del 95,5%.
 
L’estudi permet assenyalar que el 37,6 % dels usuaris del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 27,8% per estudis. Ambdós prioritats acumulen el 65,4 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 12 %; seguit per visites a familiars i amics, amb el 6,8 %; diferents gestions, amb el 6,3%; compres, amb el 4,6%; servicis sanitaris, amb el 4,2%; i el turisme, amb el 0,5%.
 
Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 61,6% dels clients ho utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 21,3 %; una vegada a la setmana el 5,5 %; i una vegada cada quinze dies el 4,8%; i una vegada al mes el 6,8 %. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,6 dies a la setmana.
 
Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, deu viatges, el 29,1 %; fins a quatre viatges, ho realitzen el 25,1% dels usuaris; entre onze i dènou viatges, el 19,8 %; entre cinc i nou viatges, el 18,4 %; i vint o més viatges, el 4,8 %. La mitjana és de 8,46 viatges a la setmana.
 
Respecte al lloc de residència dels viatgers, un 53,1%, residix en la capital i el 43,1 % en la resta de la província. El 1,9 % és d’una altra província d’Espanya i el 1,9 % viu en l’estranger.
 
Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 12,5 % del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 11,1 %; La Vila Joiosa, amb el 6,9 %; Benidorm, amb el 4,7 %; Sant Joan, amb el 1,9%; i Altea, amb el 1,7 %. Per línies, la 4 (89,5%) i la 2 (64,2%) són les més utilitzades pels alacantins de la capital, mentres que l’1 destaca per aconseguir un 5% d’usuaris estrangers. 
 
Valoració del servici
 
Els clients han atorgat una valoració de 8,23 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2018.
 
D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, nou sobrepassen els 7 punts de qualificació i deu sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (8,83); accessibilitat al tren (8,81); senyalització (8,73); facilitat i rapidesa a l’hora d’adquirir el títol de transport en l’estació (8,60) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,52).
 
Entre els factors menys valorats destaquen la massificació (7,27); la freqüència de pas (7,36); seguretat i presència de guardes de seguretat (7,48); rapidesa (7,80); i el preu (7,83). A destacar que el preu, històricament la  principal queixa dels usuaris, passa al quint lloc. De totes maneres, a pesar de ser les variables que indiquen menor acceptació, totes elles registren valors superiors als set punts; és a dir un notable com a mínim.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...