Data
14 de March de 2020

Sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatja per motius de treball o estudis

Sis de cada deu usuaris del TRAM d’Alacant viatgen per motius de treball o estudi, segons es desprén dels resultats obtinguts en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019, realitzat el passat  mes de setembre, després d’efectuar 1.524 entrevistes a persones majors de 15 anys amb un marge d’error estadístic del +2,51% i amb un interval de confiança del 95,5%.

L’informe permet assenyalar que el 35,9 % dels usuaris del TRAM d’Alacant es desplaça en este sistema de transport per motius de treball i el 23,4% per estudis. Ambdós prioritats acumulen el 59,3 % del total de desplaçaments. A continuació se situen l’oci (passejar, cine, menjar…), amb el 17,4 %; seguit per visites a familiars i amics, amb el 7 %; diferents gestions, amb el 6,4%; compres, amb el 4,9%; servicis sanitaris, amb el 4,5%; i el turisme, amb el 0,5%.

Sobre l’ús del TRAM d’Alacant, l’informe assenyala que el 57,4% dels clients ho utilitzen diàriament en les jornades laborables; dos o tres dies a la setmana el 22,8 %; una vegada a la setmana el 6,7 %; i una vegada cada quinze dies el 5,3%. La mitjana d’utilització del metropolità és de 3,5 dies a la setmana.

Quant al nombre de viatges que es duen a terme setmanalment, l’enquesta assenyala que, fins a quatre viatges, ho realitzen el 36,5% dels usuaris; deu viatges, el 25,8 %; entre cinc i nou viatges, el 16,1 %; entre onze i dènou viatges, el 13,8 %; i vint o més viatges, el 4,7 %. La mitjana és de 7,43 viatges a la setmana.

Respecte al lloc de residència dels viatgers, un 48,3%, residix en la capital i el 45,5 % en la resta de la província. El 2,4 % és d’una altra província d’Espanya i el 3,8 % viu en l’estranger.

Entre els residents del TRAM de fora de la capital destaca El Campello, que aporta el 10,8 % del total de viatgers; Sant Vicent del Raspeig, amb el 9,5 %; Sant Joan, amb el 9,1%; La Vila Joiosa, amb el 5,5 %; Benidorm, amb el 4,4 %;  i Altea, amb el 1,3 %.  

Valoració del servici

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

Este és el resultat més elevat de satisfacció de la història des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Només l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...