Data
19 de June de 2025

TRAM d’Alacant inicia demà divendres el servici ininterromput de tramvia fins a la matinada del 25 per a facilitar la mobilitat en Fogueres

FGV TRAM d'Alacant Fogueres
  • FGV ha programat 2.924 circulacions en les principals jornades festives, que oferiran 841.260 places als usuaris, i que recorreran 45.296 quilòmetres
  • La plantilla es reforça amb 15 maquinistes, 27 agents d’estació, 10 interventors i 155 servicis de vigilants de seguretat, a més de personal de neteja
  • Es recomana consultar els horaris en el telèfon gratuït 900 72 04 72, en la pàgina web www.tramalacant.es, en xarxes socials i en l’app oficial

TRAM d´Alacant oferirà per segona vegada en la seua història servici ininterromput des del divendres dia 20 fins a la matinada del dimecres 25 de juny, la qual cosa suposarà 120 hores consecutives de circulacions per a facilitar la mobilitat als alacantins i visitants durant les festes de Fogueres.

En total, s’han programat 2.924 circulacions, 2.119 ordinàries i 805 especials, que oferiran 841.260 places als usuaris en els cinc dies principals de Fogueres. Les unitats de tramvia i tren-TRAM recorreran 45.296 quilòmetres, equivalent a 1,1 voltes al món.

Este increment suposa que es presten prop d’un 35% més de servicis en Fogueres que en la resta de l’any, en unes festes en la qual la previsió de viatgers per a estos cinc dies aconseguix els 530.000 d’usuaris que utilitzaran els servicis de TRAM d’Alacant.

A causa de l’alta ocupació dels trens i tramvies que es preveu, no es permetrà el transport de patinets i bicicletes en la zona A de TRAM d’Alacant (entre Alacant i El Campello) Alacant des del dia 18 fins a l’inici del servici del dia 25 de juny.

Servici tota la nit

A partir del 20 i fins al 24, hi haurà tramvies durant tota la nit fins que es reinicie el servici regular del matí. Les freqüències de pas de la L2 seran cada 15 minuts; les de L3 i L4 seran cada 20 minutos; i les de la L1 cada 60 minuts. Hi haurà set circulacions entre Luceros i Benidorm, amb eixides de la capital a les 23.04, 00.04, 01.04, 02.04, 03.04, 04.04 i 05.04 hores i nou de retorn des de la ciutat turística per excel·lència a les 22.35, 23.05, 23.35, 00.35, 01.35, 02.35, 03.35, 04.35 i 05.35 hores.

Per a més informació sobre els servicis, els usuaris poden consultar els horaris de pas, a més d’en les estacions i parades de TRAM, en el telèfon d’informació d’Atenció al Client (900 72 04 72), així com en la pàgina web www.tramalacant.es, en xarxes socials i en l’app oficial de TRAM d’Alacant.

Reforç de plantilla

Per a oferir un bon servici durant Fogueres, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha reforçat la seua plantilla amb 15 maquinistes, 27 agents d’estació i 10 interventors, la qual cosa s’unirà a l’increment de personal de neteja i de seguretat.

Precisament, els 50 servicis de vigilants de seguretat que presten el servici ordinari en TRAM d’Alacant s’ampliaran durant les principals jornades de Fogueres fins als 155 per a cobrir els servicis especials.

Tancament temporal de Luceros durant les mascletaes

Com en anys anteriors, FGV en coordinació amb els servicis municipals de seguretat, tancarà la parada de Luceros, del 18 al 24 de juny, a les 13.30 hores fins a 14.20 hores aproximadament l’eixida de Federico Soto, a causa del perill que pot representar que les instal·lacions romanguen obertes durant l’espectacle pirotècnic que s’oferix just damunt d’esta estació.

FGV i l’Ajuntament han acordat que el tancament es faça pel menor temps possible per a no interferir en el servici ferroviari i, en qualsevol cas, la pròxima estació de Mercat romandrà oberta per a donar servici als usuaris.

Transport sostenible

Segons les estimacions d’FGV, TRAM d’Alacant evitarà 240.909 desplaçaments de vehicles privats per Alacant i la província amb els servicis ordinaris i especials programats, la qual cosa redunda en una indubtable millora del trànsit rodat per la ciutat i de la qualitat mediambiental dels seus ciutadans.

Estos desplaçaments amb cotxe que s’eviten, s’estima que permetran no emetre 542 tones de diòxid de carboni a l’atmosfera i un estalvi de 210.795 litres de gasoil o gasolina, cosa que significa economitzar 309.869 euros als conductors a l’actual preu del combustible.

 

Notícies relacionades

02 - 07 - 2025

TRAM d’Alacant inicia el dia 4 el servici nocturn de divendres, dissabtes i vespres de festiu del Tramnochador de les línies 1, 2, 3, 4 i 9

Les circulacions nocturnes conclouran el 30 d'agost i inclouen el dijous 14 d'agost, vespra de la festivitat de l'Asunción de...
25 - 06 - 2025

TRAM d’Alacant supera el mig milió de viatgers en els cinc principals dies de Fogueres

El dia dissabte 21, amb 106.252 usuaris, ha sigut la jornada que ha concentrat més moviments La Línia 2 ha...
23 - 06 - 2025

TRAM d’Alacant amplia del 25 al 29 el seu servici per a acudir i tornar dels focs artificials que es disparen enguany en el passeig volat del moll de Llevant

L'estació de Mercat serà l'estació més pròxima a la zona en la qual s'oferirà l'espectacle pirotècnic a mitjanit Des de...