Data
04 de December de 2024

TRAM d’Alacant realitza un simulacre d’un incendi en els tallers de Benidorm

  • Personal d’FGV, diferents organismes i entitats han participat en la resolució d’esta hipotètica incidència
  • L’exercici ha permés comprovar el Pla d’Autoprotecció, la coordinació d’efectius i les mesures de seguretat

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha realitzat este matí un simulacre d’un incendi en les instal·lacions de TRAM d’Alacant a Benidorm, en concret en els tallers.

L’objectiu d’esta actuació és conéixer la capacitat de resposta interna i externa en cas d’emergència; comprovar els procediments d’actuació del Pla d’Autoprotecció per a riscos d’incendi en el dipòsit de l’estació de Benidorm; conéixer i provar el funcionament dels mitjans del sistema d’emergència amb què està dotada l’estació de Benidorm, com ara detectors òptics de fum, polsadors d’alarmes d’incendis, detectors de monòxid de carboni i de fum.

A més, es comprova l’activació de les portes d’emergència de l’estació, obertura de línies de validació, funcionament dels sistemes de comunicació interns a través del sistema TETRA i telefonia mòbil i externs entre els diferents equips intervinents a través de la Xarxa COMDES, recepció d’imatges a través del CCTV, senyalització de l’eixida d’emergència, corts de tensió de la Via electrificada del taller i la dotació d’extintors manuals.

Finalment, el simulacre també servix per a realitzar pràctiques d’intervenció i rescat per part dels efectius de Bombers i comprovar la correcta coordinació entre les diferents ajudes externes.

Hipòtesi simulada

La simulació ha consistit en el fet que ha tingut lloc un incendi en el fossat de la via electrificada de dipòsit-taller de Benidorm, havent-hi operaris en el seu interior, amb el resultat de. un ferit per inhalació de fum en el fossat i un altre per una caiguda.

Una vegada detectat pels sistemes de prevenció d’incendis, com els detectors existents en el fossat de monòxid de carboni i fum; el detector no tèrmic de barreres òptiques a través d’ones emissor-receptor amb alarma sonora; o els polsadors contra incendis situats en el dipòsit, el coordinador de seguretat ha fet les comprovacions oportunes a través de les càmeres de videovigilància i ha traslladat la incidència al tècnic del Lloc de Comandament, activant-se així el Pla d’Actuació davant Emergències previst en el Pla d’Autoprotecció després de telefonar al 112.

Participants

En este exercici, organitzat per la Unitat de Seguretat i Protecció Civil d’FGV, han participat 112 Comunitat Valenciana, SPEIS Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, Parc de la Marina Baixa a Benidorm; Cos Nacional de Policia, Policia Local de Benidorm, la Unitat Adscrita de la Policia Autonòmica i el Servici d’Emergències Sanitàries-CV.

Dins del personal d’FGV han acudit reguladors del Lloc de Comandament, operador del Telecomandament, tècnic del Lloc de Comandament, tècnic de Línia, cap del Lloc de Comandament, cap de Circulació, agents d’estacions, responsable de Seguretat i personal de tallers.

Quant a contractes externes, han sigut presents operaris de l’empresa Genera Quatro de manteniment de sistemes contra incendis, vigilants de seguretat de l’empresa Garda, i personal habilitat de l’empresa COMSA per al tall de subministrament elèctric en la via electrificada del dipòsit.

Avís als viatgers

Com les eixides d’emergència es troben en l’estació de Benidorm, s’ha avisat mitjançant cartelleria i la presència física d’agents als viatgers que esperaven en les andanes, i als clients del bar de l’estació, del simulacre perquè isqueren ordenadament durant el mateix fora de l’edifici en sonar l’alarma, en una acció planificada perquè no perderen els seus trens.

El simulacre va finalitzar hora i mitja després del seu inici, amb una primera valoració “positiva” per part de tots els efectius participants a l’espera d’una anàlisi més en profunditat de l’exercici per part de cada departament implicat.

La Unitat de Seguretat i Protecció Civil d’FGV organitza periòdicament visites a les instal·lacions i pràctiques de simulació d’incidències en diferents trams de la xarxa, amb l’objectiu que el personal de l’empresa pública i dels organisme implicats en esta mena de situacions es familiaritze amb les instal·lacions i equips de seguretat en situacions de suposada emergència.

Notícies relacionades

15 - 01 - 2025

Martínez Mus anuncia la pròrroga de la gratuïtat del transport per a jóvens i els descomptes del 50% en els títols multiviatge i abonaments temporals

Mig milió de jóvens i el conjunt d'usuaris es continuaran beneficiant fins a juliol d'una mesura que busca fomentar l'ús...
12 - 01 - 2025

TRAM d’Alacant va desplaçar a 20,3 milions d’usuaris en 2024, un 11,36 % més que l’any anterior, i torna a aconseguir el major registre de la seua història

La Línia 2, amb 8,1 milions de viatges, va ser la més utilitzada i Luceros, l'estació amb major moviment, amb...
03 - 01 - 2025

Les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant obliguen a modificar els accessos a les zones d’aparcament d’Adif

La modificació s'aplicarà des del dimarts 7 de gener des de primera hora del matí L'accés a l'aparcament passarà a...