Data
16 de May de 2019

TRAM d?Alacant va arreplegar 1.719 objectes perduts en 2018

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant el passat any un total de 1.719 objectes perduts pels usuaris de TRAM d’Alacant. Estes dades suposen que s’obliden 5 objectes de mitja al dia i 143 per mes, que són guardats com a mínim un mes en les estacions on es custodien i un mes més en el magatzem d’objectes perduts de l’estació de Luceros. Transcorregut el dit període de temps, i si els seus propietaris no ho han reclamat, s’entreguen a la Policia Local d’Alacant.
 
Els objectes que més apareixen en els trens i tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són, per orde, carteres i moneders, targetes de transport, claus, motxilles, documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), telèfons mòbil i paraigües.
 
Seguint amb la divisió per èpoques, els mesos en què més articles es van extraviar van ser setembre i desembre. Si més no objectes es van perdre va ser al juny, juliol i novembre.
 
Gràcies als protocols establits per FGV per a la gestió i custòdia d’objectes perduts, la recuperació d’un objecte per part del seu propietari durant el període que està registrat en FGV es xifra en un 37,99%, i el percentatge restant és entregat a la Policia Local d’Alacant o traslladat a un punt verd o de reciclatge, si es tracta d’objectes en evident estat de desgast o deteriorament. Quant al temps que es tarda a recuperar un article, varia si hi ha algun element identificatiu o el client ho reclama; si és així, especialment quan es tracta d’un objecte de valor, se sol retirar inclús la mateixa jornada de la seua pèrdua.

Procediment que s’ha de seguir

Les estacions ateses amb personal de FGV són els punts d’entrega i d’arreplega per part dels usuaris en una primera fase, abans de ser traslladats a la seu central en l’estació de Luceros.
 
Transcorregut un mes, els objectes són arreplegats i portats al magatzem d’objectes perduts de l’estació de Luceros per a intentar localitzar el seu propietari, donar de baixa per al seu reciclatge segons el seu estat o bé entregar-los a l’Oficina d’Objectes Trobats d’Alacant transcorregut un altre mes.
 
Els documents oficials (DNI, passaports, etcètera), són entregats a la policia en la major brevetat per a intentar localitzar el seu propietari. Les targetes bancàries són destruïdes a fi de no ser manipulades, evitant riscos innecessaris. La resta d’objectes que permeten localitzar el seu propietari, es realitzen seguiments i xicotetes investigacions per part del personal d’Atenció al Client per a aconseguir entregar-los.
 
Objectes sorprenents
 
A més de la pèrdua d’objectes habituals, com els citats anteriorment, crida l’atenció una sèrie d’articles que costa creure que els usuaris s’obliden, com a bicicletes, crosses, bastons, ordinadors portàtils, tablets, maletes, carros de bebé, cascos de moto, receptes i informes mèdics, ombrel·les i paraigües.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...