Data
21 de May de 2017

TRAM d’Alacant va arreplegar prop de 1.400 objectes perduts en 2016, quasi el 40% més que l’any anterior

El departament de Clients i Accessibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l`any passat un total de 1.396 objectes perduts pels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant, un 39,7% més que en 2015. Estes dades suposen que s’obliden 3,8 objectes de mitja al dia i 116 per mes, que són guardats en les instal·lacions de FGV fins a la seua devolució, destrucció o entrega a la Policia o Ajuntament.
 
Els objectes que més apareixen en els tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són targetes de transport (títols TAM i targetes personalitzades de FGV i multiviajes), documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), carteres i moneders, claus, motxilles, ulleres o les seues fundes, carpetes i telèfons mòbils. Els mesos en què més articles s’extravien són juliol, maig i juny.
 
Procediment que s’ha de seguir

Els distints objectes trobats són entregats per part dels viatgers o dels agents del TRAM que els troben en les dependències de Dénia, Calp, Altea, Benidorm, El Campello, Marq-Castillo, Mercat i Estels, Gabinet de Circulació de Tallers Campello o l’Oficina d’Atenció al Client d’Estels.
 
Des d’estes dependències es remeten o són arreplegats pel personal d’Atenció al Client en un termini d’uns 15 dies, depositant-los en les caixes destinades a objectes perduts i classificant-los per mesos. Es depositen durant un termini de dos mesos, transcorreguts els quals, i si no han sigut recuperats pel seu propietari, són destruïts i donant-se de baixa.
 
Durant els dos mesos aproximats que es troben depositats en atenció al client, es realitzen gestions per a trobar el seu propietari i si és el cas s’entreguen a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant o a l’Oficina del TAM de l’Ajuntament d’Alacant.
 
Aquells objectes que són documents oficials, com DNI, passaport, SIP, etcètera, així com els objectes de valor, són entregats a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant en el termini màxim de 15 dies des que es reben en l’oficina d’Atenció al Client, a fi que es remeten el seu propietari i així s’eviten les gestions administratives de renovació de documents. Durant 2016 s’han entregat a la la dita policia un total de 122 objectes, la qual cosa representa un 8,7% del total d’objectes trobats el passat any.
 
Per la seua banda, les targetes de bons transports personalitzades del TAM com poden ser Bono Or, Bono Jove i Bono Escolar s’entreguen setmanalment a l’oficina del TAM perquè es posen en contacte amb el seu propietari i procedisquen a la seua devolució. En 2016 s’han entregat un total de 96 targetes personalitzades del TAM, la qual cosa representa un 7% aproximadament del total d’objectes perduts.
 
Els propietaris han recuperat durant 2016 un total de 614 objectes perduts, la qual cosa representa un 44%  sobre el total d’objectes perduts. A 31 de desembre encara hi havia un total de 74 objectes depositats en el registre magatzem corresponents al passat any, la qual cosa suposa un total de 5% sobre el total d’objectes arreplegats.
 
El nombre total d’objectes que durant 2016 no han sigut recuperats pel seu propietari i que tampoc van ser entregats a la policia o al TAM al no tractar-se de documents oficials o de Bons de transport del TAM, respectivament, i per tant han sigut destruïts o entregats a organitzacions benèfiques és de 485, la qual cosa representa un 35% del total d’objectes trobats.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...