Data
20 de April de 2018

TRAM d’Alacant va arreplegar prop de 1.500 objectes perduts en 2017, un 6,6% més que l’any passat

La Direcció de Clients i Accesibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l’any passat un total de 1.489 objectes perduts pels usuaris del TRAM d’Alacant, un 6,6% més que en 2016. Estes dades suposen que s’obliden 4 objectes de mitja al dia i 124 per mes, que són guardats en les instal·lacions de FGV fins a la seua devolució, destrucció o entrega a la Policia o Ajuntament.
 
Els objectes que més apareixen en els tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són carteres i moneders, targetes de transport (títols TAM i targetes personalitzades de FGV i multiviajes), motxilles, claus, ulleres o les seues fundes, documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), carpetes, telèfons mòbils, paraigua i bosses de mà.
 
Procediment que s’ha de seguir

Els distints objectes trobats en l’interior dels trens i tramvies o en instal·lacions de FGV són entregats per part dels viatgers o dels agents del TRAM que els troben en les dependències de Dénia, Calp, Altea, Benidorm, El Campello, Marq-Castillo, Mercat i Estels, Gabinet de Circulació de Tallers Campello o l’Oficina d’Atenció al Client d’Estels.
 
Des d’estes dependències es remeten o són arreplegats pel personal d’Atenció al Client en un termini d’uns 15 dies, depositant-los en les caixes destinades a objectes perduts i classificant-los per mesos. Es depositen durant un termini de dos mesos, transcorreguts els quals, i si no han sigut recuperats pel seu propietari, es donen de baixa entregant-se, segons la seua naturalesa, a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local o són destruïts.
 
Durant els dos mesos aproximats que es troben depositats en l’Oficina de la Direcció de Clients i Accessibilitat de l’estació d’Estels, es realitzen gestions per a trobar el seu propietari i, en cas que no siga localitzat, s’entreguen a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant o a l’Oficina del TAM de l’Ajuntament d’Alacant.
 
Aquells objectes que són documents oficials, com DNI, passaport, SIP, etcètera, així com els objectes de valor, són entregats a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant en el termini màxim de 15 dies des que es reben en l’oficina d’Atenció al Client, a fi que es remeten el seu propietari i així s’eviten les gestions administratives de renovació de documents.
 
Per la seua banda, les targetes de bons transports personalitzades del TAM, com poden ser Bono Or, Bono Jove i Bono Escolar, s’entreguen setmanalment a l’oficina del TAM perquè es posen en contacte amb el seu propietari i procedisquen a la seua devolució.
 
Els propietaris han recuperat durant 2017 un total de 499 objectes perduts, la qual cosa representa un 33,51% sobre el total d’objectes perduts.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...