Data
12 de March de 2021

El 49% dels usuaris accedeix al TRAM d’Alacant en un radi de 500 metres i el 76,7% en un quilòmetre

El 49% dels usuaris del TRAM d’Alacant, pràcticament la meitat, accedeix a la xarxa de tren i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s’amplia fins a tres de cada quatre clients, el 76,3%, si la distància s’engrandeix a un quilòmetre, segons les dades recollides en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2020.

El percentatge, lògicament, s’incrementa segons augmenta la distància entre el punt d’origen del viatger i les estacions i parades del TRAM d’Alacant. D’aquesta manera, el 4,2% es desplaça fins a 100 metres per a moure’s després amb FGV; el 12,2% fins a 200 metres; el 20,4% fins a 300 metres; el 23,9% fins a 400 metres; el 49% fins a 500 metres; el 52,9% fins a 600 metres; el 76,7% fins a 1 km; el 85,3% fins a 1,5 km; el 93,2% fins a 3 km, i el cent per cent més de 3 km.

La mitjana de temps emprat entre l’origen del viatge fins a les estacions i parades del TRAM d’Alacant s’estableix en 8,29 minuts i, des de les instal·lacions de FGV fins al punt de destinació, en 8,44 minuts.

Aquest accés a les estacions i parades se sol realitzar a peu en el 90,2% dels casos, la qual cosa significa una mitjana de 7,88 minuts; amb autobús el 5,1%, amb 17,99 minuts de desplaçament; amb cotxe o moto el 3,6%, amb 12,91 minuts de temps mitjà; amb bici el 1,7%, amb 7,54 minuts; en patinet el 1,5%, amb 6, 04 minuts; i, en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, el 1,3% per cent, amb 26,86 minuts de mitjana.

Els temps emprats en eixir del TRAM d’Alacant i acudir al punt de destinació es concreten en el 92% que prossegueix el seu viatge a peu, la qual cosa li suposa a l’usuari recórrer caminant 7,96 minuts de mitjana; el 4,5% per cent amb autobús, amb 21,07 minuts; el 1,7% amb bici, amb una mitjana de 8,15 minuts; el 1,5% amb cotxe o moto, amb 12,09 minuts de desplaçament; el 1,5% en patinet, amb 7,65 minuts,  i el 0,5% en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, amb 46,11 minuts de mitjana.

Valoració del servei

Els clients han atorgat una valoració de 8,71 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2020.

Aquest és el millor resultat quant a satisfacció de la història del TRAM d’Alacant des que en 2006 s’iniciara la realització d’aquesta mena d’enquestes als seus clients, en les quals sempre s’han aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servei que es presta és del 96,2%, mentre que el que el qualifica de “normal” és del 3%. Tan sols el 0,8% se sent “insatisfet” pel seu funcionament.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són accessibilitat al tren (8,86); seguretat en el trajecte (8,85); senyalització (8,77); la accesibitat a l’estació (8,76) i la puntualitat (8,67) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...