Data
28 de March de 2020

El 52,5% dels usuaris accedix al TRAM d’Alacant en un ràdio de 500 metres i el 76,3% en un quilòmetre

El 52,5% dels usuaris del TRAM d’Alacant accedix a la xarxa de tren i tramvia en un ràdio de 500 metres, percentatge que s’amplia fins al 76,3% si la distància s’engrandix a un quilòmetre, segons les dades arreplegats en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

El percentatge, lògicament, s’incrementa segons augmenta la distància entre el punt d’origen del viatger i les estacions i parades del TRAM d’Alacant. D’esta manera, el 2,6% es desplaça fins a 100 metres per a moure’s després amb FGV; el 10,4% fins a 200 metres; el 18,8% fins a 300 metres; el 22% fins a 400 metres; el 52,5% fins a 500 metres; el 54,4% fins a 600 metres; el 76,3% fins a 1 km; el 84,2% fins a 1,5 km; el 92,7% fins a 3 km i el cent per cent més de 3 km.

La mitjana de temps empleat entre l’origen del viatge fins a les estacions i parades del TRAM d’Alacant s’estipula en 8,95 minuts i, des de les instal·lacions de FGV fins al punt de destí, en 8,84 minuts.

El dit accés a les estacions i parades se sol realitzar, en el 90,9% dels casos, a peu, la qual cosa significa una mitjana de 8 minuts; amb autobús el 6,7%, amb 19,6 minuts de desplaçament; amb cotxe o moto el 3,5%, amb 12,2 minuts de temps mitjà; amb bici el 1,4%, amb 20,95 minuts i, en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, el 1,2% per cent, amb 15 minuts de mitja.

Els temps empleats a l’eixir del TRAM d’Alacant i acudir al punt de destí es concreten en el 93,1% que prosseguix el seu viatge a peu, la qual cosa li suposa l’usuari recórrer caminant 8,51 minuts de mitja; el 2,5% amb cotxe o moto, amb 15,5 minuts de desplaçament; el 3,6% per cent amb autobús, amb 17 minuts; el 1,4% amb bici, amb una mitjana de 10,48 minuts i el 1,4% en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, amb 10 minuts de mitja.

Valoració del servici

Els clients han atorgat una valoració de 8,52 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2019.

Este és el resultat més elevat de satisfacció de la història des que en 2006 s’iniciara la realització d’este tipus d’enquestes als seus clients, en les que sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servici que es presta és del 95,1%, mentres que el que el qualifica de “normal”  és del 3,9%. Només l’1% se sent “insatisfet” el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són seguretat en el trajecte (9,04); accessibilitat al tren (8,98); senyalització (8,89); l’accesibidad a l’estació (8,85) i l’amabilitat/atenció d’empleats (8,70) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...