Data
21 de May de 2011

El TRAM d’Alacant modifica el dilluns els horaris de la L-9 per a ajustar els trasbordos a Benidorm amb la L-1


 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) modifica a partir del dilluns 21 de febrer els horaris de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) per a ajustar els trasbordos amb la Línia 1 en l’estació de Benidorm.
 
A partir del dilluns, els trens de la L-9 del TRAM Metropolità d’Alacant que surten de Benidorm cap a Dénia partiran des de les 6:36 h cada hora fins a les 18:36h. A partir d’aquest horari, sortiran altres dues unitats a les 19:59 i les 20:59 hores.
 
Així mateix, a primera hora del matí, -5:59 hores- i a última de la jornada -21:59 h-, sortirà un tren de Benidorm que finalitzarà el seu trajecte en Garganes.
 
En sentit invers, els trens de la L-9 sortiran de l’estació de Dénia a partir de les 6:04 h cada hora fins a les 19:04 h. A més, un últim tren sortirà d’aquesta localitat a les 20:26 h.
 
D’altra banda, a les 6:14 i les 22:14 hores -primer i últim servei del dia- els trens de la L-9 cobriran el trajecte entre les estacions de Garganes i Benidorm.
 
Comoditat en el trasbordo
 
Amb aquests canvis d’horari, TRAM ha tractat que el trasbordo en l’estació de Benidorm sigui més còmode per als viatgers, que aquests tinguin el temps suficient per a passar al servei en cas de necessitar-lo i que, si es produïx algun retard en els trens de la L-9, no perdin l’enllaç i hàgin d’esperar gairebé mitja hora fins a la sortida de la següent circulació de la L-1.
 
La durada del viatge entre Benidorm i Dénia tot just ha variat i segueix sent d’una hora i quart, més o menys el mateix temps que es triga a realitzar el trajecte entre Benidorm i Estels.
 
Característiques de la Línia 9.
 
La Línia 9 té una mica més de 50 quilòmetres de via, per la qual circulen sis unitats de trens diésel de la sèrie 2.500 totalment reformades. El passat any la Línia 9 va transportar a 689.292 viatgers, el 13 per cent del tràfic total de la xarxa TRAM d’Alacant.
 
Aquesta línia és l’única de FGV en la província que encara no s’ha electrificat encara que la Conselleria d’Infraestructures i Transport treballa actualment en la electrificación del tram entre Benidorm i Altea.
 
Així mateix, també ha previst la millora en la seguretat i el confort d’aquesta línia i ha redactat un projecte de consolidació de diversos terraplens, situats entre l’Olla d’Altea i Calp.
 
Entre altres coses el pla preveu la construcció de dos viaductes en dos dels trams afectats pel desgast del terreny, i la substitució completa del terraplé en altres punts afectats. La Conselleria d’Infraestructures i Transport invertirà quatre milions d’euros en aquest projecte per a millorar la seguretat i confort dels usuaris d’aquesta línia.
 
Millora de les freqüències de passada
 
En els últims anys FGV ha realitzat un important esforç inversor en aquesta línia per a modernitzar-la en el seu conjunt com demostra el fet d’haver millorat la freqüència de passada. Abans de l’arribada del tren-TRAM a Benidorm, el tramo Creueta-Dénia tenia freqüències de 2 hores amb un total de 7 circulacions diàries en cada sentit. Amb l’arribada del tren-TRAM a Benidorm, al juny de 2008, aquest tram va passar a tenir freqüències d’una hora i un total de 14 circulacions diàries en cada sentit.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...