Data
21 de June de 2014

El TRAM d’Alacant va gestionar 65.110 consultes dels usuaris durant 2013

El departament d’Atenció al Client del TRAM Metropolità d’Alacant va realitzar el passat any 65.110 atencions per part dels seus clients, la qual cosa suposa un augment del 10,48 per cent respecte a l’any passat, en el que es van registrar 58.933 qüestions. Les consultes, que poden realitzar-se a través de l’interfono, de manera personalitzada o mitjançant el telèfon gratuït 900, van tractar principalment de dubtes sobre els horaris, les tarifes, i els serveis especials de transport.

A més d’aquestes demandes d’informació, durant 2013 es van registrar 304 reclamacions, la qual cosa suposa un augment del 28 per cent respecte a l’any anterior. En tots aquests augments incidix la inauguració i el servei que va començar a prestar el passat any la Línia 2.

Juliol, amb 8.157 qüestions, és el mes que més consultes va registrar. Aquest mes va acumular un 12,52 per cent del total de 65.110 atencions xifrades al llarg de 2013. En segon lloc se situa agost, amb 7.113 consultes, la qual cosa equival a un 10,92 per cent de pes específic. Li seguixen juny, amb 6.722 qüestions (un 10,32 per cent del total), setembre, amb 6.643 (un 10,20 per cent) i desembre, amb 5.678 demandes d’informació (un 8,72 per cent del total registrat en 2012).

Respecte a la manera de dur a terme la consulta, els clients van preferir fer-ho mitjançant el telèfon gratuït 900 72 04 72, que va acumular un 61,01 per cent del total amb 39.725 consultes. L’ús d’aquest número, que no té cap cost per a l’usuari, va créixer un 13,37 per cent respecte a l’any anterior.

A les telefonades els seguixen les 25.385 consultes realitzades mitjançant l’interfono, que equivalen a un 38,99 per cent de les qüestions. Les consultes a través d’aquest mig s’han reduït en un 12,06 per cent.

Els horaris, el dubte més freqüent

Respecte als motius de les consultes d’informació a través del número 900, el més habitual són les qüestions sobre els horaris del TRAM, amb un total de 24.211 consultes al llarg de 2013. Aquesta xifra equival a un 60,95 per cent del total de 39.725 que es van realitzar durant el passat any.

Als horaris els seguixen els dubtes relacionats amb les tarifes, amb un total de 2.253 crides (l’equivalent a un 5,67 per cent) i les consultes sobre els serveis especials, amb 1.733 demandes d’informació (un 4,36 per cent del total de crides registrades).

Reclamacions

Els usuaris del TRAM van presentar al llarg del passat any 307 queixes, la qual cosa suposa un augment d’un 28 per cent respecte a les 237 reclamacions que es van xifrar en 2012. Cal assenyalar que, darrere de l’obertura de la Línia 2, actualment hi ha cinc línies de servei, en compte de les quatre de 2012, la qual cosa sens dubte incidix en el número d’escrits.

El nombre de reclamacions per mes augmenta, amb una mitjana de 25 queixes, a excepció del mes d’agost, en el que la mitjana puja a 38 en augmentar la quantitat de viatgers durant aquestes dates, i els mesos de setembre i octubre, a 33 i 43 respectivament, amb motiu de la posada en servei de la Línia 2 Estels-Sant Vicente del Raspeig. Per línies, més d’un terç de les reclamacions corresponen a la Línia 1, que va registrar un 37,17 per cent. Li seguixen la L-2 amb un 13,49, la L-3, amb un 20,72 per cent; la L-4 amb un 10,86, i la L-9, amb un 17,76 per cent del total de sol•licituds.

Respecte als motius de les reclamacions, el més freqüent van ser les tarifes, que van registrar un total de 83 queixes durant 2013. Els seguixen les relacionades amb els agents de FGV, que van acumular 56 (un 44,64 per cent més que en 2012); i les relatives al funcionament del servei de FGV amb 52 (un 11,54 per cent més respecte a l’any anterior).

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...