Data
05 de April de 2016

Els usuaris del TRAM d’Alacant valoren amb 8,30 punts el servici del metropolità

Els clients han atorgat una valoració de 8,30 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2015, realitzat el passat mes de setembre després d’efectuar 1.531 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les tres línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren convencional.

D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint superen els 7 punts de qualificació i tretze sobrepassen els 8 punts.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la puntualitat (8,58 punts), el funcionament d’escales mecàniques i ascensors (8,58), la senyalització (8,46), seguretat en el trajecte (8,45) i el compromís amb el medi ambient (8,43).

Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets i la no massificació se situa per davall de set punts, en concret 6,88 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, la següent puntuació més baixa, és la informació sobre interrupcions, amb 7,31 punts, amb una valoració de notable.

La Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) se situa en el cap de trajectes millor valorats, amb 8,45 punts, quinze desenes per damunt de la mitjana global. Li seguixen la Línia 1 (Estels-Benidorm), amb 8,40 punts; la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya), amb 8,30; la Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,22; i, finalment, la Línia 3 (Estels-El Campello), amb 7,98 punts. És a dir, totes elles registren un notable.

Perfil del viatger del TRAM d’Alacant   

Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis del TRAM suposen el 57,7 per cent del total de viatgers enfront del 42,3 per cent dels hòmens.  Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 36 anys, sent el segment de la població d’entre 30 i 49 anys el més significatiu, amb el 35,9 per cent. La Línia 2 posseïx els clients més jóvens, donada la seua utilització per part dels universitaris.

El 53,6 per cent dels usuaris del TRAM ha realitzat estudis secundaris; un 26,1 per cent posseïx formació universitària i un 20,3 per cent ha efectuat estudis bàsics.

En conte a l’ocupació, un 44,5 per cent dels clients del TRAM són treballadors per compte d’altri; el 29,5 per cent són estudiants; el 9,9 per cent es troba en situació de desocupació laboral; el 8,1 per cent és jubilat o pensionista; el 4,6 per cent són empresaris autònoms i el 3,3 per cent es declara ama de casa.

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...