Data
09 de January de 2015

FGV adjudica la millora tècnica dels sis trens de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat la millora tècnica dels sis trens dièsel de la sèrie MAN 2.500 en servei actualment en la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant per 2.4.24.599 IVA inclòs a la Unió Temporal d’Empreses 2500 Alacant, formada per les mercantils Sistemes Numèrics de Percepció, S.L., Sistemes Electrònics de Telecomunicació, S.A., Barrero i Domínguez, S.L.

L’objectiu que es perseguix amb aquesta actuació és doble. D’una banda, es pretén garantir el servei de les dites unitats, almenys, huit anys més i, d’un altre, es vol incrementar i millorar les condicions de circulació dels mateixos.

En aquesta actuació s’inclouen els treballs de gran reparació dels bogis, les modificacions sobre òrgans de transmissió i fre que afecten caixa i bogis, i els treballs de posada al punt dels equips de tracció principals.

Amb aquesta intervenció se substituiran els elements del bogi que es consideren obsolets; es desenrotllaran i introduiran millores en diversos elements i la realització d’una posada al punt dels equips principals de tracció ubicats en la caixa, com a motors dièsel i caixes de transmissió; i la realització, aprofitant la intervenció i el desmuntatge, del reemplaçament d’altres elements que estiguen en situació de ser substituïts per desgast, com a rodes, discos de fre, etcètera.

Aquestes unitats MAN 2.500 van ser objecte de revisió i reparació entre 2004 i 2006, quan es van substituir completament les caixes de les unitats i els equips de les mateixes, excepte alguns equips que no es van substituir en aqueixa intervenció i que ara se substituïxen o intervenen.

43 milions d’euros d’inversió fins al 2020

Aquestes accions estan incloses en el Pla de Modernització d’aquesta línia, presentat el passat mes de gener pel president de la Generalitat, Alberto Fabra. El pressupost d’aquest programa d’inversions ascendix a 43 milions d’euros a executar fins a l’any 2020.

En els pròxims tres anys, i tenint en compte les actuacions iniciades en 2013, es preveu una inversió de 20 milions d’euros. Junt amb la millora tècnica dels trens, en aquest període està previst escometre la renovació de via del tram Olla d’Altea – Calp; i es desenrotllaran els treballs necessaris per a la instal•lació d’una moderna xarxa de comunicacions, un sistema de protecció automàtica de trens, un sistema de gestió de tràfic centralitzada i un renovat sistema de bloqueig ferroviari.

Gràcies a aquestes inversions, el TRAM d’Alacant comptarà amb una xarxa completament renovada i que complirà moderns estàndards d’explotació. Les actuacions redundaran en més seguretat confortabilitat del trajecte, una gestió del tràfic ferroviari més òptima i en un manteniment més eficient.

La longitud d’aquesta línia és de 50,8km en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servei als municipis de l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant. En 2013 va transportar 733.982 viatgers.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...