Data
22 de July de 2010

FGV explica el seu model d’explotació en una reunió internacional sobre tramvies d’Europa celebrada a Palma

 

 
Directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) han acudit aquest cap de setmana a una reunió internacional sobre tramvies europeus celebrada a Palma de Mallorca per a explicar el model *tranviario implantat a València i Alacant.
 
 
El director de FGV a Alacant, José Pascual, va exposar les peculiaritats de la xarxa provincial del TRAM davant un auditori compost per empreses especialitzades del sector, operadors tranviarios i responsables públics de diverses ciutats europees en les quals s’han recuperat els tramvies com mitjà de transport.
 
 
En aquesta conferència, organitzada per TRAMBADÍA, l’empresa pública creada per a engegar el tramvia de la Badia de Palma, els assistents van tenir oportunitat de conèixer el procés d’implantació del TRAM a Alacant, desenvolupat a partir d’una antiga xarxa ferroviària que, a poc a poc, s’ha anat electrificant i explotant amb modernes unitats de trens-TRAM i diferents models de tramvies.
 
 
Els trens-TRAM que circulen per la xarxa de FGV en aquesta província són, avui dia, una referència internacional quant a solucions de transport per a cobrir trajectes que combinen trams urbans i interurbans.
 
 
De fet, el model de FGV a Alacant ha estat inclòs pels experts en el TOP 10 dels nous tramvies, i així ho recull el llibre “Els tren-TRAM d’Europa, la nova mobilitat Europea” de l’historiador Carlos Salmerón, presentat en aquesta trobada.
 
Així mateix, els responsables del TRAM van explicar a Palma el Manual de bones pràctiques, creat per la Conselleria d’Infraestructures i Transport i el GTP per a reduir l’impacte de les obres de desenvolupament d’aquesta estructura en el dia a dia dels ciutadans.
 
 
Recuperació del tramvia
 
La Conferència “Tramvies d’Europa” s’ha organitzat amb motiu de la recuperació del tramvia modern, fa ara vint-i-cinc anys, en la ciutat francesa de Nantes. Aquest fet va marcar el començament del restabliment d’aquest mitjà de transport, amb unitats més modernes i accessibles i infraestructures més segures i avançades en moltes ciutats, entre elles Alacant o València, aquesta última la primera d’Espanya en 1994.
 
 
Entre altres assumptes, els operadors i empreses que s’han donat cita a Palma han tractat de la nova mobilitat sostenible, de l’aposta de la Unió Europea per a afavorir la implantació del tramvia i dels models tranviarios insulares.
 
També van analitzar el model francès de transport modern, l’alemany (primer a usar el tren-tram en 1979), la previsió de desenvolupament de tramvies en els pròxims deu anys i la recuperació dels nous tramvies a Espanya.
 
En la trobada van participar, a més de FGV, responsables de Càller i Sàsser, a Sardenya; de les ciutats de Kassel, Duseldorf, Berlín i Karlsruhe, a Alemanya; de Nantes, Burdeos i Estrasburg, a França; i de Barcelona i, com amfitrions, de Balears. Tots ells van intercanviar experiències per a impulsar i millorar els seus models de comunicacions urbanes i interurbanes.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...