Data
22 de July de 2017

FGV netejarà els despreniments en cunetes produïts en la Línia 1 del TRAM d’Alacant després del temporal de gener

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació del projecte de neteja de cunetes i despreniments haguts com a conseqüència de les pluges succeïdes al gener d’enguany, que van afectar el traçat de la Línia 1 del TRAM Metropolità d’Alacant (Luceros-Benidorm). El pressupost inicial ascendix a 60.258 euros, IVA inclòs, en uns treballs que duraran dos mesos.
 
Entre el 17 i el 22 de gener es van produir copioses pluges en el recorregut de l’esmentada Línia 1 del TRAM que, en alguns punts, van acumular 400 litres per metre quadrat. Eixa circumstància, unida a les ratxes de vent superiors a 80 km/h, va provocar la caiguda de divers arbratge sobre la plataforma ferroviària, així com despreniments en les trinxeres.
 
Després de la inspecció realitzada pels tècnics de FGV, s’ha observat que al llarg de la traça hi ha despreniments i possibilitat de caiguda d’arbres de gran volum al llarg del traçat de la línia, per la qual cosa s’ha decidit retirar els mateixos per a minimitzar riscos.
 
Per tant, els treballs a realitzar són la neteja de les cunetes i l’extradós (cara superior o exterior) dels murs, així com els despreniments, i la tala d’arbratge i la seua retirada als abocadors autoritzats.
 
Les obres es duran a terme en horari no comercial per a no interferir en la normal circulació dels trens de la Línia 1 del TRAM.

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...