Data
25 de November de 2020

FGV posa en servici els nous trens duals en la Línia 1 Luceros-Benidorm del TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha posat hui en circulació els nous trens duals incorporats a la xarxa del TRAM d’Alacant en la Línia 1 (Luceros-Benidorm). Fins al moment, i des del 31 de juliol, les unitats electrodiésel han prestat servici en la Línia 3 (Luceros-El Campello).

Durant esta setmana, els desplaçaments dels trens duals seran només en la Línia 1 en horari de matí o vesprada, segons la disponibilitat existent en tallers, en els que es continua controlant de manera exhaustiva el seu funcionament.

A partir de setembre, les unitats combinaran trajectes de la Línia 1 i de la Línia 3, augmentant progressivament el nombre de combois i l’horari de circulació. Els trens duals circularan en la Línia 9 (Benidorm i Dénia) una vegada s’hagen completat les obres de modernització que executa la Generalitat i  homologaran esta línia amb la resta de l’explotació del TRAM’ d’Alacant quant a seguretat, fiabilitat, sostenibilitat, confort i accessibilitat.

Els nous trens duals, que combinen la propulsió elèctrica i dièsel, han sigut fabricats per Stadler Rail València, en la seua planta d’Albuixech,. Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va adjudicar a esta empresa la fabricació de sis unitats per import de 43,3 milions d’euros.

Característiques de les noves unitats

Les noves unitats compten amb un disseny i unes característiques tècniques actualitzades d’acord amb la normativa vigent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia.
 
Les noves unitats duals compten amb diverses mesures d’accessibilitat que milloraran de manera significativa les hui exigides per la normativa vigent, marcades pel Reial Decret 1544/2007, la Llei de la Comunitat Valenciana de 2009 sobre la matèria i la norma per a les portes EN 14752. Estes mesures es concreten tant en l’accés als vehicles, com en les portes accessibles, espais reservats, i en els sistemes d’informació al viatger.

A més, els motors dièsel dels nous trens duals complixen amb l’estricta normativa Europea EN 2004/26/CE III B d’homologació de motors i emissions a l’atmosfera.

Al seu torn, FGV ha incorporat màquines de venda i validació en els nous trens, amb equips que permeten la compra de títols de transport i la seua corresponent validació, igual que la resta d’unitats en servici en el TRAM d’Alacant.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...