Data
21 de January de 2011

Gracia: “Les condicions de treball en FGV no justifiquen les contínues vagues com a mesura de pressió”

 
 
La directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia, ha assegurat hui que “les condicions de treball existents en esta empresa pública no justifiquen una vaga com l’actualment convocada per UGT, CC.OO. i SIF per la falta d’acord en la negociació del XII Conveni Col·lectiu ni el xantatge que amb ella realitzen els sindicats a través de la societat com a mesura de pressió”.
 
Gracia, la qual ha comparegut junt amb altres representants de la direcció de FGV, per a explicar la posició i plantejament de l’empresa davant de la convocatòria de vaga que fa la número 54 des de l’any 2000, ha contestat fil per randa a la “plataforma de mínims” dels esmentats sindicats per a assegurar, posteriorment, que l’única raó que els mou en les mobilitzacions és una “reivindicació econòmica” que, unes vegades, “l’amaguen amb motius de seguretat i, altres, de servici, però quan es posa els diners damunt la taula desapareixen estes suposades motivacions”.
 
En este sentit, la directora gerent ha comentat que, de sis punts que conformen la mencionada “plataforma de mínims”, tot es reduïx a u, el pretés increment salarial del zero per cent i reducció del 15 per cent per a la direcció, “encara que saben perfectament que la reducció de 5 per cent que s’ha aplicat al conjunt dels treballadors de FGV ve imposat pels decrets del Govern i del Consell davant els quals res podem fer”. “Els sindicats poden reclamar davant de la Justícia –Ha continuat- però nosaltres, per legislació vigent, hem d’aplicar-los”.
 
Resposta a les peticions dels sindicats
 
De la resta d’exigències, Marisa Gracia ha expressat la voluntat de l’empresa de garantir el manteniment de l’actual plantilla fixa i les actuals condicions laborals, la defensa del concepte “públic” de FGV ara i en el futur de l’actual estructura, la negociació sobre els canvis de categories professionals mantenint els sous, la regulació per mitjà de concurs-oposició per a les incorporacions que no siguen titulats superiors (ja que les dels llicenciats es regulen per concurs de mèrits, com la Justícia ha dictaminat moltes vegades) i la vigència d’un any per al conveni, qüestió admesa per ambdós parts.
 
Quant a la jornada laboral, ha destacat que, l’any 2001, es va pactar per conveni 1.664 hores de treball anual, amb 212 dies d’ocupació com a màxim (en el conveni anterior es van estipular 1.680 hores i 213 dies de treball) a les 1.567 hores i 209 dies de treball a l’any actuals, la qual cosa suposa una “millora laboral significativa”.
 
Actuacions davant de la crisi
 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, davant de les exigències de la societat i la crisi econòmica de hui en dia entén primordial un major control del gasto, la qual cosa “obliga que les empreses siguen més eficients”, en paraules de Marisa Gracia.
 
Per això, la directora gerent hi ha citat el procés de modernització mamprés en FGV que pretén “millorar el servici, aconseguir la màxima eficiència i la contenció del gasto, apostar per una concepció d’empresa pública, practicar la polivalència dels seus empleats, innovar per a millorar la gestió i optimitzar les fortes inversions realitzades en els últims anys, que han aconseguit els 1.000 milions d’euros.
 
Amb estos objectius, la direcció de l’empresa ha posat en marxa un Pla d’Eficiència que permetrà en l’actual any reduir el gasto de personal en tres milions d’euros, al disminuir el cost de les hores extraordinàries, no incrementar la plantilla i l’obligat retall salarial del 5 per cent, tot això sense reduir servici.
 
A més de la política de personal, el Pla d’Eficiència també incidix en la revisió de contractes en vigor i dels plecs de noves licitacions i processos interns d’estalvi de cost, com a oficines sense paper, millora en les compres, tornejat de rodes, greixatges de desviacions i un llarg etcètera.
 
En paral·lel a estes actuacions, s’ha posat en marxa el Programa Egeu, el nou model d’Atenció al Client, que aglutina iniciatives per a la millor organització i gestió de les línies de Metrovalencia, la finalitat de la qual és la millora del servici, l’increment de l’eficàcia i l’aprofitament de l’ús de les tecnologies.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...