Data
18 de October de 2019

La Generalitat consulta l’opinió dels viatgers de Metrovalencia i TRAM d’Alacant a través dels Comités de Participació de Clients  

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha consultat l’opinió dels usuaris de Metrovalencia i TRAM d’Alacant en les reunions dels Comités de Participació de Clients, celebrades recentment.

En estes sessions de treball participen viatgers habituals i representants de diferents entitats de València i Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servei de transport ferroviari que ofereix la Generalitat a València i Alacant. En estes últimes sessions s’han analitzat els nous dissenys dels plans i horaris que s’exposaran en estacions i parades.
 
L’objectiu de FGV és comptar amb les aportacions dels integrants d’estos grups per a elaborar els nous suports informatius dels serveis que presta en les seues explotacions de València i Alacant. L’empresa pública està treballant en el disseny d’uns nous suports informatius més accessibles, fàcils d’entendre i en valencià, castellà i anglés.
 
A més, en estes mateixes reunions s’han donat a conéixer els resultats i continguts de l’última enquesta sobre l’Índex de Satisfacció del Client (ISC) corresponent a 2018 i en els que s’obtenen dades sobre el perfil de l’usuari i les seues valoracions sobre el servei.   
 
En Metrovalencia els clients han atorgat una valoració de notable, 7,88 punts sobre 10, després d’efectuar 3.036 entrevistes, entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. En el TRAM d’Alacant la valoració ha sigut de 8,23 punts, després d’efectuar 1.514 entrevistes. 
 
Com funciona el Comité de Participació de Clients
 
El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat. L’objectiu és realitzar una reunió temàtica, com a mínim, una vegada cada sis mesos.
 
La composició del Comité està obert a entitats que participen en funció del contingut o l’orde del dia. En esta ocasió han assistit a València a esta reunió Creu Roja; Associació de Comerciants del Centre Històric de València; Federació d’Associacions de Majors de la Comunitat Valenciana; ONCE; COCEMFE; CERMI CV; Unió de Consumidors; Plataforma de Voluntariat; i clients habituals de Metrovalencia.
 
A Alacant, els participants han sigut: ONCE; Plataforma de Voluntariat de la Comunitat Valenciana; Unió de Consumidors; Associació de Comerciants del Cor d’Alacant; Universitat Miquel Hernàndez; i clients habituals del TRAM d’Alacant.
 
Per part de FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, els informes de satisfacció del client i les enquestes i sondejos demoscópicos, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...