Data
09 de August de 2020

La Generalitat recupera la normalitat del servei del TRAM d’Alacant a partir del dilluns 11 de maig

La Generalitat aplicarà a partir del dilluns 11 de maig un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en  les circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre aquests mitjans de transport, en aquest procés de la crisis sanitària provocada pel COVID-19.

Aquesta nova reestructuració de serveis establida per la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat està recollida en  la resolució del 7 de maig de 2020, publicada hui pel Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en la qual s’estableixen les mesures sobre els serveis de transport públic ferroviari i tramviari prestats per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), en aplicació del que es disposa en el Reial decret 463/2020, de 14 de març, i que posa fi als serveis que es venien aplicant des del passat 6 abril. 
 
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha explicat que  “la modificació es realitza amb la finalitat de seguir garantint que els usuaris puguen realitzar els seus desplaçaments, respectant les instruccions que deriven de l’evolució de la crisi sanitària provocada pel COVID-19”.
 
“La resolució estableix una reducció màxima de fins al 2% del servei ordinari en les línies ferroviàries de metro i del 17% del servei ordinari en les línies tramviàries, per la qual cosa amb aquesta disposició FGV oferirà pràctica-ment el 100% de les seues circulacions habituals, en les línies en servei, enfront del 50% aproximat de circulacions que s’han prestat en les últimes setmanes”, ha destacat el conseller Arcadi España.
 
TRAM d’Alacant
 
En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servei previst per a les jornades laborables no lectives, al no estar oberta la Universitat d’Alacant i la resta de centres educatius.  La Línia 3 (Estels-El Campello) entra de nou en servei, mentre  que la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça La Corunya) segueix paralitzada temporalment.
 
Davant qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72  i en twitter @tramdealicante  amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.  
Reforç de la seguretat i recomanacions als usuaris
 
Juntament amb l’obligació d’utilitzar màscara en tots els desplaçaments en transport públic, des d’FGV s’ha establit un reforç del dispositiu de seguretat que comptarà amb la col•laboració de les Forces de Seguretat.
 
Des de l’empresa pública de la Generalitat es recorda als usuaris que disposen de dispensadors de gel hidroalcohólic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.
 
FGV ha senyalitzat els seients de manera alterna per a facilitar que els viatgers es distribuïsquen correctament a l’interior de trens i tramvies mantenint la distància de seguretat amb altres usuaris.
 
També es recomana evitar en la mesura del possible ocupar el corredor central, per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia, i llavar-se les mans després d’utilitzar el servei de transport, encara que els vehicles i instal•lacions d’FGV es desinfecten regularment. 
 
En les andanes, durant l’espera, cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones.
 
Des d’FGV s’informa també que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es poden realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).
 
A Alacant l’Espai al Client de Luceros ha traslladat la seua activitat a la taquilla principal de la mateixa estació.
 
En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...