Data
05 de July de 2020

La Generalitat reorganitza de nou el servei de TRAM d’Alacant a partir del dilluns 6 d’abril davant l’emergència sanitària

La Generalitat aplicarà a partir del dilluns 6 d’abril un nou calendari de servei en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat d’adaptar les circulacions a la demanda sobre aquests mitjans de transport i a la situació que provoca l’aplicació de l’estat d’alarma, decretat amb motiu de la crisi sanitària del coronavirus.  

La nova reestructuració de serveis es suma a la que es venia aplicant des del passat 18 de març i s’ha realitzat amb la finalitat de continuar garantint que els usuaris puguen realitzar els seus trajectes en hores punta sense aglomeracions, respectant sempre les instruccions que deriven de l’aplicació de l’estat d’alarma. 
 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) aplica aquesta modificació d’acord amb l’Ordre TMA/273/2020, de 23 de març, per la qual es dicten instruccions sobre reducció dels serveis de transport de viatgers, i en compliment de la Resolució de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat del 3 d’abril de 2020.
 
En la xarxa del TRAM d’Alacant, segueix temporalment paralitzada la Línia 5 (Porta de la Mar-Plaça La Corunya) i es suma a aquesta situació la Línia 3 (Luceros-El Campello), de manera que la Línia 1 (Luceros-Benidorm) realitzarà parada en totes les estacions i baixadors del seu recorregut, amb una freqüència de pas de 30 minuts.
 
La Línia 4 (Luceros-Plaça de la Corunya) manté la seua freqüència de pas d’un tramvia cada 30 minuts. En la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) els tramvies circularan cada 15 minuts des de l’inici del servei fins a les 15 hores, i després cada 30 minuts, de dilluns a dissabte, mentre que els diumenges i festius, 10 i 13 d’abril, la freqüència de pas serà durant tot el dia de 30 minuts.  La Línia 9 (Benidorm-Dénia) manté el servei habitual tant en trens com en el servei alternatiu d’autobús.
 
Atenció al Client
 
Des d’FGV s’informa també que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica. Temporalment, no es realitzen gestions d’objectes perduts ni de reclamacions ni suggeriments en paper. Tots aquests tràmits, es poden realitzar a través de la pàgina web o l’App (en Google Play o en Apple Store).
 
A Alacant l’Espai al Client de Luceros ha traslladat la seua activitat a la taquilla principal de la mateixa estació.
 
Per a qualsevol consulta els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72  i en twitter @tramdealicante  amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.  
 
En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client d’FGV a través dels intèrfons situats en vestíbuls i andanes.
 
Recomanacions als usuaris
 
Amb motiu de l’estat d’alarma FGV recomana als seus usuaris evitar l’ús del transport públic, fent-lo únicament si és estrictament necessari. Per això, se suggereix que, davant qualsevol dubte, es consulte les indicacions realitzades per la Conselleria de Sanitat.
 
Així mateix, es recomana no utilitzar el transport públic si es pertany a un grup de risc, com a persones majors, malalts crònics, etcètera i no viatjar si s’ha sigut diagnosticat de coronavirus o es presenta símptomes compatibles amb la malaltia.
 
Una altra de les recomanacions assenyala que quan s’està situat en l’andana, a l’espere de l’arribada del tren o tramvia, cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones.
 
A l’interior de trens i tramvies, els viatgers han de distribuir-se pels espais buits en tota la longitud de la unitat, mantenint la distància de seguretat amb altres usuaris i deixar lliure l’accés de maquinistes a les cabines.
 
També es recomana evitar en la mesura del possible asseure’s enfront d’un altre viatger, no ocupar el corredor central per a permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o baixar del tren o tramvia i llavar-se les mans i les zones exposades després d’utilitzar el servei de transport, encara que els vehicles i instal•lacions d’FGV es desinfecten regularment.
 

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...