Data
14 de August de 2013

Les estacions de Marq i Mercat del TRAM d’Alacant han acollit a 6,38 milions d’usuaris en els seus sis anys de servei

La Conselleria d’Infraestructures va posar en servei el tram del TRAM Metropolità d’Alacant comprés entre Mercat Central i El El Campello el 10 de maig del 2007, per lo es va complir el seu sisé aniversari. En la dita data, es van inaugurar les estacions de Marq i Mercat, les primeres soterrades de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la província i va suposar l’entrada en el cor d’Alacant del tramvia, un mitjà de transport públic versàtil, segur, còmode, ràpid i respectuós amb el medi ambient.  

En aquests sis anys, les estacions de Marq i Mercat han acollit a 6.383.708 viatgers, desglossats en els 1.586.503 de la primera instal·lació i els 4.877.205 de la segona. En l’actualitat, per ambdós passen els tren-TRAM de la Línia 1 i els tramvies de les Línies 3 i 4. A partir de setembre, també ho faran els tramvies de la Línia 2 (Estels-Sant Vicente del Raspeig). Cal assenyalar que, la de Mercat, va ser estació terme de les línies fins a la inauguració en 2010 de la d’Estels.
 
Mercat es va erigir des de la seua inauguració com l’estació més transitada, títol honorífic que va mantindre fins a la posada en servei al juny del 2010 d’Estels, que li va arrabassar el lloc. En l’actualitat, es manté mes a mes en segona posició darrere de la qual hui és estació terme del TRAM.
 
Marq ha seguit la mateixa evolució. Quan encara no estava en funcionament Estels, alternava la segona i tercera posició amb Benidorm. Amb la cèntrica estació ja en marxa, ara alterna la tercera i la quarta amb la ciutat de la Marina Baixa.
 
Aquestes infraestructures inaugurades fa sis anys van permetre millorar la comunicació de la ciutat, a través d’un servei de tramvia i tren-TRAM, amb el front costaner, fins al El Campello, La Vila Joiosa i Benidorm, i continuar amb tren fins a Dénia, facilitant els desplaçaments i permetent comunicacions més àgils i eficaços amb el mínim cost de temps i de recursos.
 
Aquest primer tram va suposar, a més, la incorporació d’un nou sistema de transport a la xarxa: el tramvia en subterrani, que travessa el centre comercial i administratiu de la capital. La resta de la xarxa, transcorre en superfície, excepte en alguns llocs en què ha sigut necessari soterrar per l’orografia del terreny.
 
Per a l’arribada del TRAM fins al centre d’Alacant va ser necessària la construcció d’una infraestructura tramviària des de Finca Adoc fins al Mercat Central, obra que va realitzar en el seu dia l’Ens Gestor de la Xarxa de Transport i de Ports de la Generalitat (GTP) que va comptar amb un pressupost global pròxim als 110 milions d’euros, d’ells 45 per a ambdós estacions. Aquestes obres van incloure l’execució d’un túnel davall la vessant de la muntanya Benacantil, al llarg de l’avinguda Jaume II, d’una longitud aproximada als 700 metres, i les dues primeres estacions subterrànies de la xarxa TRAM: MARQ i Mercat.
 
En 2007 també es complix el sisé aniversari de tota una sèrie d’instal·lacions imprescindibles per a l’actual explotació del TRAM d’Alacant, com són la posada en funcionament al març dels Tallers i Cotxeres d’El El Campello, les noves instal·lacions del Post de Comandament de la Marina amb el Sistema de Control de Tràfic Centralitzat, el Sistema d’Ajuda en l’Explotació ( SAE ), els Sistemes de Circuit Tancat de Televisió (CCTV), Telecomandament de subestacions i Instal·lacions Fixes, el nou sistema de peatge amb targeta sense contacte o la instal·lació del sistema de peatge embarcat.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...