Data
18 de February de 2010

Més de 200 persones participen en el simulacre d’incendi realitzat en l’estació de Mercat del TRAM




 

Simulacre d'incendi en MercatFerrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) – TRAM Metropolità d’Alacant va realitzar en la matinada del dimecres 11 de novembre, un simulacre d’incendi amb ferits en l’estació subterrània de Mercat, a Alacant. L’objectiu va ser verificar l’eficàcia en la coordinació de mitjans davant d’una possible situació d’emergència en les instal·lacions del TRAM i complir la legislació que marca el nou Pla d’Autoprotecció.

 Per a això, més de 200 persones entre figurants procedents del Centre d’Estudis Ciutat de la Llum, membres del Cos Nacional de Policia, Policia Local, Bombers d’Alacant, servicis mèdics de la Conselleria de Sanitat i personal de FGV, van participar en un ampli operatiu que va començar a les 00:30 i es va prolongar fins passades les dos de la matinada.

 El simulacre d’incendi es va originar en un dels cotxes d’un tramvia de la Línia 3 del TRAM amb destinació a Mercat, en el túnel entre les estacions de MARQ i Mercat, moment en què el maquinista va posar en marxa el protocol d’emergència per a estos casos, anunciant una veu per megafonia als usuaris que desallotjaren l’estació. L’arribada del tramvia accidentat a l’andana de Mercat va estar acompanyada d’un dens fum i, darrere de l’obertura de les portes del tramvia, els viatgers van començar a eixir i desallotjar l’estació per les portes d’emergència.

 En qüestió de 5 minuts, efectius del Cos de Bombers d’Alacant atenien als ferits que quedaven dins del tramvia i en l’andana, procedint al seu trasllat i extingint el suposat foc originat.

 El simulacre va provocar la intervenció de la Policia Local i Nacional i el tancament al tràfic dels carrers Jaume I, Sant Vicent (des del carrer Vicente Inglada fins a Alfonso El Savi), Alfonso el Savi (des de Calderón de la Barca fins carrer Sant Vicent), i Rambla Méndez Núñez, en el tram comprés entre el carrer Pintor Sorolla i Alfonso el Savi, on es va ubicar un Post de Comandament avançat i un Post de Comandament de coordinació. A més, el Servici d’Emergències Sanitari va habilitar un hospital de campanya per a atendre als ferits.

 FGV-TRAM dóna resposta així al nou Pla d’Autoprotecció que obliga a la realització d’un simulacre anual. Este nou document “establix el sistema d’accions i mesures encaminades a previndre i controlar els riscos sobre les persones i els béns, a donar respostes adequades a les possibles situacions d’emergència i a garantir la integració d’estes actuacions amb el sistema públic de protecció civil”.

 De fet, FGV ha començat a impartir, el passat 20 d’octubre, entre els seus 377 treballadors cursos amb què es pretén formar tots els empleats davant de qualsevol situació d’emergència que es puga donar en la Línia Alacant – Dénia. Estos cursos consistixen en classes teoricopràctiques de 4 hores de duració impartides pel Consorci Provincial de Bombers -dependent de la Diputació Provincial d’Alacant-.

 Així, en grups de vint, els treballadors de FGV reben nocions sobre totes les situacions d’emergència que es puguen donar en la línia que gestiona FGV a Alacant i aprenen la forma d’ús dels extintors en cas d’incendi, així com com s’ha d’actuar en cas de fum dens en estacions i subestacions.

 Durant estos cursos, que s’impartiran al llarg dels pròxims tres mesos en instal·lacions de FGV, del Cos de Bombers d’Alacant i Bombers de Diputació, s’entrega als empleats un manual d’actuacions específic per a cada categoria (maquinistes xarxa elèctrica; maquinistes xarxa dièsel; Post de Comandament i resta de llocs).

 No obstant això, este nou Pla d’Autoprotecció de FGV és un document viu, la qual cosa significa que està obert a rectificacions i ampliacions depenent de les necessitats que vagen sorgint en cada moment, per la qual cosa els cursos se n’aniran repetint davant de qualsevol novetat en el document.

 El nou Pla d’Autoprotecció, que deriva del Reial Decret 393/2007 i que va ser registrat per FGV en la Conselleria de Governació el passat 10 de juny, diferix de l’anterior Pla d’Emergència en què obliga tots els empleats a estar informats i formats sobre el seu contingut. A més, en el seu capítol 6, establix un organigrama que fixa en orde de responsabilitats les categories de director del pla, cap d’Emergències, cap d’Intervenció, equip de suport i equips d’emergència de primera i segona intervenció.

 

 

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...