Data
17 de March de 2023

Més d’un terç de les persones usuàries del TRAM d’Alacant afirma que li “agrada” viatjar amb tramvia i que el “prefereix” a altres mitjans de transport

Més d’un terç de les persones usuàries del TRAM d’Alacant, en concret el 36,5%, assegura que li “agrada” viatjar en el metropolità i que “prefereix” desplaçar-se amb el tramvia davant altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2022.

Aquest estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels clients i clientes sobre el servei del TRAM d’Alacant, es va realitzar al setembre, després d’efectuar 1.515 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,52% amb un nivell de rellevància del 95,5%, entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.
 
A més, els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan, principalment, per no disposar de vehicle privat (49,6%); per no disposar d’un altre mig públic (18,1%); i davant les dificultats per a trobar aparcament 17,3%. La resta utilitzen el metropolità per qüestions com la comoditat (10,9%), economia/estalvie (7,4%), rapidesa (7%), o proximitat (5%).
 
Cal destacar que la crisi econòmica incideix directament en l’ús del TRAM d’Alacant, com demostra que el percentatge d’usuaris i usuàries que responen en l’enquesta que el fan per economia/estalvie, el 7,4% citat, l’any passat era tan sols del 1,9%, cosa que significa un increment del 5,5% en un sol exercici.
 
El mateix informe assenyala que el 24,1% dels passatgers i passatgeres del TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb aquest sistema de transport malgrat posseir vehicle propi, enfront del 75,9% que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.
 
Quant al transbord de línies, el 16,2% sí que realitza aquest tipus de desplaçaments, mentre que el 83,8% restant no ho efectua. L’estació en la qual més moviment de canvi de línies es produeix és en la de Marq-Castillo (54,4%), seguida de Benidorm (29%), Lucentum (17,9%) i Estels (5,1%).

Valoració del servei
 
Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,60 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2022.
 
El percentatge d’usuaris i usuàries que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 95,6%, dels quals el 35,7% atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,4% i tan sols l’1% restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
 
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la senyalització (8,94); l’accessibilitat al tren (8,90); la seguretat en el trajecte (8,89); l’accessibilitat a l’estació (8,89) i la puntualitat (8,77) punts.

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...