Data
27 de January de 2019

TRAM d?Alacant recupera el 29 d’octubre el servei ferroviari entre Cala Piteres i Creueta

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) obrirà a la circulació ferroviària, el dilluns 29 d’octubre, el tram de la Línia 1 del TRAM d’Alacant entre Cala Piteres i Creueta, una vegada finalitzats els treballs de rehabilitació realitzats en el viaducte en el barranc d’Aigües i superades amb èxit les proves tècniques previstes.

L’obertura d’este tram permet que la Línia 1 que unix Benidorm i l’estació de Luceros a Alacant recupere els seus horaris habituals en el conjunt de les seues parades i estacions, a partir de l’inici del servei de dilluns que ve.
 
Esta actuació ha obligat a oferir, des del passat 3 d’octubre, servei alternatiu d’autobús entre les estacions d’El Campello i Creueta que deixarà de circular des del dilluns 29 d’octubre.


Rehabilitació del viaducte
 
L’import dels treballs de rehabilitació realitzats per FGV en el viaducte sobre el barranc d’Aigües ascendix a 2.217.440 euros, IVA inclòs. Els treballs previs van començar el passat mes de març i ara s’han completat les obres d’intervenció directa sobre el pont que han finalitzat esta mateixa setmana. 
 
Els treballs han inclòs la substitució de l’actual tauler metàl·lic del pont per un altre de nou, amb una llosa superior de formigó; la intervenció en les estructures de subjecció de la plataforma; i la instal·lació de nous equips de superestructura de via i de comunicacions. 
 
Esta obra forma part de les actuacions que impulsa la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador per a millorar les condicions de seguretat i qualitat del servei que es presta en el conjunt de la xarxa del TRAM´d’Alacant. 
 
En les pròximes setmanes però ja, sense afectar la circulació ferroviària, es completaran les actuacions en l’entorn d’esta infraestructura.
 
El viaducte metàl·lic del barranc d’Aigües, en el terme municipal d’El Campello, situat entre les parades de Cala Piteres i Venda Lanuza, va ser construït entre els anys 1912 i 1914 com a part de la primera fase de construcció de la línia Alacant-Dénia, orige de l’actual xarxa del TRAM d’Alacant. El pont té uns 100 metres de longitud i les piles compten amb una altura màxima de 20 metres.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...