Data
02 de September de 2020

TRAM d´Alacant registra un augment de viatgers del 28% respectivament al passar de la Fase 1 a la Fase 2

El nombre de viatgers de TRAM d’Alacant i Metrovalencia ha experimentat hui un significatiu increment respecte al passat dilluns dia 25 de maig, del 21% a València i del 28% a Alacant, com a conseqüència de la major mobilitat dels usuaris al passar de la Fase 1 a la Fase 2, en la que l’obertura de distints sectors econòmics i una major llibertat horària ha comportat un augment dels desplaçaments en el transport públic.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España,  s’ha congratulat de que “a poc a poc i de manera progressiva es va tornant a la normalitat en un transport públic en què estem aplicant  totes les mesures al nostre abast perquè es puga garantir el servici  amb la màxima seguretat”.

Així mateix, ha recordat que “el canvi de la Fase 1 a la Fase 2 facilita la mobilitat dels ciutadans, els que han de ser conscients que cal continuar complint amb les normes establides de portar màscara, distanciament interpersonal i compliment de totes les normes establides en l’actualitat”.

De totes maneres, els percentatges d’utilització del tren i el tramvia seguixen molt per davall dels produïts abans de l’estat d’alarma per la crisi sanitària. Així, per exemple, en Metrovalencia el descens respecte del 2 de març és del 72%, mentres que en TRAM´d’Alacant, també respecte del 2 de març és del 63%.

Este increment de viatgers ja s’estava produint des que es va iniciar la Fase 1. En Metrovalencia, els resultats registrats durant la setmana del 25 al 31 de maig, i d’acord amb este augment, han permés que els dies laborables se superaren per primera vegada, des que es va declarar l’estat d’alarma, els 50.000 passatgers. Este volum d’usuaris diaris suposa un 25% dels usuaris que es van registrar en el mateix període de l’any passat.

A Alacant, els servicis del TRAM d’Alacant, durant eixa mateixa setmana, van superar per primera vegada des de mitjans de març els 10.000 viatgers diaris, un 15% més respecte a la setmana anterior. Respecte al mateix període de l’any anterior este volum d’usuaris suposa prop d’un 30%.  

Transport segur

Amb la finalitat de garantir que els usuaris realitzen els seus desplaçaments amb totals garanties de seguretat, segons les normes i recomanacions actuals, des de FGV s’han articulat diferents mesures que acompanyen ús obligatori de màscara en tots els desplaçaments.

Per part de l’empresa pública s’ha organitzat un reforç del dispositiu de vigilància en trens i estacions que compta amb la col·laboració de les Forces de Seguretat. També s’han instal·lat dispensadors de gel hidroalcohólic en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i en l’interior de trens i tramvies.

A més, FGV ha senyalitzat els itineraris dels viatgers en les estacions i en els trens ha diferenciat els seients, de manera alterna, per a facilitar que els usuaris es distribuïsquen correctament i mantinguen la distància de seguretat amb altres usuaris.

Durant estes setmanes s’ha disposat que la compra de títols de transport en les estacions es realitze exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es puguen realitzar a través de la pàgina web o l’App (descàrrega en Google Play o en Apple Store).

En les estacions, els usuaris poden contactar amb el personal d’Atenció al Client de FGV a través dels interfonos ubicats en vestíbuls i andanes.

Servici de transport actual

La Generalitat aplica des del passat 11 de maig un nou calendari de servici en les explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat de recuperar la normalitat en les  circulacions i adaptar l’oferta a la demanda sobre estos mitjans de transport, en este procés de la crisi sanitària provocada pel COVID-19.

En Metrovalencia, les línies de metro oferixen el servici  habitual establit de  dilluns a divendres, dissabtes i diumenges i festius. En el tramvia, les Línies 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) i 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) recuperen el servici dels dies laborables no lectius, al no estar oberts els centres universitaris i educatius.

Continua paralitzat temporalment el servici de la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I).

El servici nocturn previst els divendres, dissabtes i vespres de festius, que facilita els desplaçaments amb metro i tramvia fins a les 3 hores de la matinada aproximadament, seguix suspés en les línies de metro i tramvia.

Els usuaris de Metrovalencia disposen dels canals d’atenció telefònica i xarxes socials, així com el telèfon d’atenció al client gratuït 900 46 10 46. En twitter @metrovalencia té un horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 h diumenges i festius.

En la xarxa del TRAM d’Alacant es recupera el servici previst per a les jornades laborables no lectives en totes les seues línies, a excepció de la Línia 5 (Porta del Mar-Plaça La Corunya) que  seguix paralitzada temporalment.

Davant de qualsevol dubte els clients del TRAM d’Alacant disposen dels canals d’atenció telefònica 900 72 04 72 i en twitter @tramdealicante amb horari d’atenció de 6 a 24 hores de dilluns a dissabtes i de 7 a 24 hores diumenges i festius.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...