Data
08 de June de 2017

TRAM d’Alacant va rebre l’any passat prop de 400 reclamacions d’usuaris

TRAM d’Alacant va rebre el passat any 395 reclamacions dels usuaris, 307 per escrit i 88 a través de la pàgina web, la qual cosa suposa un descens del 25,6% respecte de 2015. Estes dades suposen 38 notificacions per cada milió de viatgers, un 26,6% menys que l’any anterior.

Per apartats, les qüestions més importants van ser les relatives al funcionament del servici (retards de trens i enllaços, supressió de combois) van representar el 30,6%, amb 121 reclamacions; la relació amb els agents de FGV (queixes sobre l’atenció) van ser el 19,7%, amb 78; el peatge (incidències màquines expenedores i canceladoras) van registrar un 13,6%, amb 54; instal·lacions i material mòbil van ascendir al 10,8%, amb 43; el sistema tarifari va aconseguir el 8,6%, amb 34; atenció al client es va concretar en el 5,3%, amb 21; la informació d’horaris en estacions va sumar el 4%, amb 16; i la demanda de servici va provocar el 2,2%, amb 9 reclamacions. 
 
Per línies, la Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 102 reclamacions, el 25,8% del total, lidera el nombre de queixes globals dels clients; seguida de la Línia 1 (Luceros-Benidorm), amb 101, el 25,5%; la Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig), amb 79 i el 20%; la Línia 3 (Luceros-El Campello), amb 72 i el 18,2%; i, finalment, la Línia 4 (Luceros-Plaza La Corunya), amb 41 observacions i el 10,3%. 


Resposta a les reclamacions
 
Quant al temps d’espera per a la contestació de les reclamacions, en l’actualitat està fixat en 18 dies. De totes formes, és habitual la comunicació telefònica per a obtindre informació addicional o perquè el client conega l’estat de tramitació en què es troba el seu expedient.
 
Si el destinatari ho sol·licita, se li envia la contestació per correu electrònic. L’any passat es va utilitzar este sistema per a 292 de les 395 reclamacions, un 74% del total, la qual cosa significa que va haver-hi resposta en més ocasions per correu electrònic que per carta, ja que tres de cada quatre persones van optar per esta possibilitat. Este mètode suposa un estalvi de costos d’enviament i de millores mediambientals. En el dit estalvi també cal considerar la possibilitat de tramitar reclamacions a través de la pàgina web www.tramalicante.es, alternativa a què es va recórrer en 88 ocasions, el 22,2%.
 
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...