Data
14 de April de 2014

Un terç dels usuaris viatja en el TRAM d’Alacant a pesar de tindre vehicle propi

El 33,4 per cent dels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant asseguren que es desplacen amb aquest sistema de transport a pesar de posseir vehicle propi, enfront del 66,6 per cent que no disposa de cotxe particular, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC).

El 32 per cent assegura que “preferix” o “li agrada” moure’s amb el metropolità, entre altres raons perquè consideren que és “més còmode en general” (7,5 per cent), “més ràpid” (4,1 per cent) i que té “bon preu” (3,1 per cent).

Quant al tipus de títol de transport utilitzat, el 34,2 per cent dels clients ho fa amb el Bono 10; el 22,9 per cent amb el bitllet senzill; el 13,9 per cent amb l’Anada i Tornada; el 7,7 per cent amb el Bono 30 i el 7,3 per cent amb el TAT. Poc més de la mitat, el 51,8 per cent, es desplacen per la zona TAM.

El mode més comú dels usuaris del TRAM per a arribar a les distintes parades de la xarxa és “a peu”, en el 77,2 per cent dels casos, en la qual cosa empren 8,1 minuts de mitja a fer-ho. Amb autobús ho fa un 11,5 per cent, amb una mitjana de desplaçament de 20,8 minuts i, amb moto o cotxe, el 5,5 per cent, amb un a mitja de 10,8 minuts de mitja per a accedir a la xarxa metropolitana.

Una vegada conclòs el viatge en el TRAM, el 89,4 per cent dels usuaris prosseguixen el seu desplaçament “a peu” i tarden una mitjana de 7,7 minuts a arribar al seu destí final. Amb autobús continuen un 3 per cent, amb una mitjana de 21,1 minuts i, amb cotxe o moto, un 3 per cent, que tarden 13,3 minuts de mitja per a aconseguir al lloc a on es dirigixen una vegada conclòs el seu trajecte en el metropolità

Bona valoració dels usuaris

Els clients han atorgat una valoració de 8,34 punts sobre deu al servei global del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’esmentat Índex de Satisfacció al Client (ISC). D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servei que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint-i-u superen els 7 punts de qualificació i dènou sobrepassen els 8 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la puntualitat (9,17 punts), les escales mecàniques (8,86) i la seguretat en el trajecte (8,80). Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets se situa per davall de set punts, en concret 6,75 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, les següents puntuacions més baixes, són la no massificació de viatgers en els trens, amb 7,22 punts, i la freqüència de pas, amb 7,42 punts, ambdós amb una valoració de notable.

La Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,88 punts, és la millor valorada pels clients, seguida per la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya), amb 8,49 punts; la Línia 3 (Estels-El El Campello), amb 8,30 punts i la Línia 1 (Estels-Benidorm), amb 8,06. És a dir, totes elles registren un notable, en el cas de les dues primeres un notable alt.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...