Data
31 de March de 2022

El 89,4% de les persones usuàries del TRAM d’Alacant acudeix a les estacions a peu i el 93% arriba també caminant al seu destí

El 89,4% de les persones usuàries del TRAM d’Alacant accedeix a les estacions i parades a peu, segons les dades recollides en l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2021, mentre que la resta el fa utilitzant altres mitjans de transport. Una vegada en la seua destinació el 93%. prossegueix el seu viatge a peu.

La mitjana de temps emprat entre el punt de partida fins a les estacions i parades del TRAM d’Alacant s’estableix en 8,54 minuts i, des d’aquestes instal·lacions fins al punt de destí, en 8,18 minuts.
 
Segons el mateix estudi, el 47,5% dels usuaris del TRAM d’Alacant, pràcticament la meitat, accedeix a la xarxa de tren i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s’amplia fins a tres de cada quatre clients, el 75,4%, si la distància s’engrandeix a un quilòmetre,
 
Els temps emprats en eixir del TRAM d’Alacant i acudir al punt de destí estableixen una mitjana de 7,57 minuts de trajecte a peu; el 3,6% per cent ho realitza amb autobús, amb 15,93 minuts; el 1,4% amb bici, amb una mitjana de 9,57 minuts; el 2,3% amb cotxe o moto, amb 9,56 minuts de desplaçament; el 1,2% en patinet, amb 8,33 minuts, i el 0,5% en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera. 

Valoració del servei
 
Aquestes dades formen part de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) en el qual les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,63 punts sobre 10 al servei global de transport que presta *Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant.
 
El percentatge d’usuaris i usuàries que considera “satisfactori” el servei que es presta és del 96%, mentre que el que el qualifica de “normal” és del 3,4%. Tan sols el 0,6%  mostra“insatisfacció” amb el seu funcionament.
 
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (8,94); l’accessibilitat al tren (8,88); la senyalització (8,80); l’accessibilitat a l’estació (8,77) i la puntualitat (8,74) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...