Data
03 de March de 2010

El TRAM d’Alacant va transportar en 2009 una mitjana de 2.067 viatgers més al dia que en l’exercici anterior

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana- TRAM Metropolità d’Alacant va augmentar en 2009 en 2.067 passatgers diaris la seva mitjana de viatgers respecte a l’any anterior, pel que va transportar a 12.884 persones cada dia, enfront de les 10.817 que utilitzaven els seus serveis diàriament en 2008.
 
En xifres globals, FGV Alacant ha augmentat gairebé un 20% el nombre de viatgers que utilitzen els seus serveis per a traslladar-se per la província d’Alacant. Concretament, 4.702.686 usuaris van triar la xarxa de FGV Alacant per a realitzar els seus desplaçaments en transport públic pel que, previsiblement, en 2010 se superarà l’emblemàtica xifra dels cinc milions de viatgers anuals.
 
Les dades del passat any suposen un increment de 754.322 viatgers respecte a 2008, any en el qual FGV Alacant va donar servei a 3.948.364 usuaris.
 
Les xifres de 2009 revelen que pràcticament totes les línies que gestiona FGV Alacant van augmentar el seu nombre de viatgers. Així, la Línia 3 (Comprat-Venda Lanuza) és la qual més usuaris ha tingut amb 2.134.705, un 16% més que en 2008; li segueix la Línia 1 (Mercat-Benidorm), amb 1.468.118 viatgers, aquesta és la qual marca el major increment percentual d’usuaris, un 39% més que en 2008; la Línia 4 (Porta del Mar- Plaza de La Corunya) va registrar 674.240 passatgers, és a dir, un 24% més; mentre que la Línia 9 (Benidorm-Denia) va ser l’única que amb 425.624 passatgers va reduir un 17% la seva ocupació.
 
L’increment anual de viatgers es xifra per tant en un 19,10%, degut principalment a les millores introduïdes en la xarxa amb la connexió Alacant-Benidorm mitjançant còmodes i segurs tren-TRAM que eviten els trasbordos, a l’obertura de baixadors en zones de gran trànsit com el de Camp de Golf i, en els últims dies de l’any, a l’engegada del bucle de la Línia 4.
 
El 18 de desembre es van inaugurar aquests 4,5 quilòmetres de nova via i els seus set baixadors que donen servei al Cap de l’Horta i la Platja de San Juan i que tindran una repercussió clara en la xifra global de viatgers del present any. TRAM calcula que més de 850.000 passatgers utilitzin la Línia 4 en 2010.
 
Unes altres de les millores realitzades en 2009 en la xarxa de FGV i que han influït sens dubte en l’increment d’ocupació han estat l’ampliació en 15 metres les andanes de baixadors de Fabrequer i Salesianos, el que va permetre utilitzar tramvies dobles en hores punta i augmentar la capacitat de transport de FGV.
 
L’increment de passatgers del TRAM és encara més espectacular si ens vam remuntar tan sols deu anys en el temps, fins a març de 1999, data en la qual es va engegar a Alacant el primer tramvia en fase de proves, des de Porta del Mar fins a la Albufereta. En l’última dècada, els tot just 45.000 viatgers transportats al mes en aquells primers dies de servei, s’han multiplicat per nou i convertit en els 391.891 que actualment utilitzen les línies de la xarxa de FGV mensualment.
 
Ampliacions per a 2010.
 
La clau de l’èxit del TRAM, convertit en el projecte estavella de la Conselleria d’Infraestructures i Transport a Alacant i la seva àrea metropolitana, ha estat la contínua modernització i millora dels serveis prestats, un propòsit que aquest any arribarà a noves metes, en primer lloc, amb l’engegada de la Línia 2 que connectarà el centre amb els barris més poblats de la zona nord, el campus de la Universitat d’Alacant i el veí municipi de Sant Vicent del Raspeig.
 
El segon de les fites en el desenvolupament d’aquesta infraestructura de transports que la Conselleria té previst inaugurar en els pròxims dotze mesos és la prolongació de les Línies que acaben en l’estació de Mercat per a arribar fins a la plaça dels Estels. Una obra emblemàtica d’arquitectura civil en la qual s’han invertit 50 milions d’euros.
 
Quan s’inaugurin aquestes ampliacions, FGV assolirà que gairebé el 60% dels residents en la ciutat d’Alacant tingui una desocupada del TRAM a menys de 500 metres de la seva casa, una mica que ara poden gaudir un de cada quatre veïns de la capital i la seva àrea metropolitana.
 
Història del TRAM
 
El TRAM va començar amb tres desocupades i ara disposa de 59, de les quals 43 des situen al llarg de la xarxa electrificada. En 2009 s’han inaugurat vuit noves desocupades en al xarxa de FGV, les set de la prolongació de la Línia 4 i el baixador de Camp de Golf.
 
El primer tramvia recorria 3.500 metres, enfront dels més de 50 quilòmetres actuals de vies electrificades. La xarxa TRAM comprèn avui quatre línies que connecten la ciutat amb la franja costanera del nord de la província, al llarg de més de cent quilòmetres de recorregut (Línies 1, 3, 4 i 9). Per la xarxa circulen 21 unitats elèctriques, 11 d’elles tranviarias, 9 tren-TRAM i 8 trens diésel.
 
El projecte TRAM té un pressupost global de més de 1.000 milions d’euros, 350 dels quals ja s’han executat. La resta s’invertiran a implementar i desenvolupar futures línies que permetin donar servei al major nombre d’usuaris possibles.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...