Data
08 de March de 2012

FGV ha obert el trànsit ferroviari entre Olla d’Altea i Calp que s’havia tallat per obres

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert, a primera hora del matí, la circulació ferroviària entre les estacions d’Olla d’Altea i Calp, Cortada en els últims mesos degut a les obres de millora en el traçat de la Línia 9 (Benidorm-Dénia). Durant el temps que han durat els treballs, l’empresa ha desplaçat els viatgers en este tram amb un servici alternatiu gratuït d’autobusos.
 
El trànsit de trens entre estes dos estacions de la L-9 del TRAM Metropolità d’Alacant va quedar suspés el passat 29 d’agost, per l’inici de les obres de consolidació de la infraestructura i la construcció d’alguns viaductes per a refermar la via.
 
Els talls del servici ferroviari eren per a desenvolupar els treballs amb seguretat i, com estava previst, han durat només catorze setmanes. L’empresa continuarà treballant en la zona en els pròxims mesos per a rematar el projecte però amb el tràfic restablit. La duració total estimada per a l’execució de l’obra completa és de 24 setmanes.
 
FGV hi ha invertit 2,7 milions d’euros en este projecte que servirà per a garantir el confort i la seguretat dels usuaris de la Línia 9 del TRAM que unix Benidorm i Dénia.
 
La reobertura d’este tram suposa, a més, que els trens recuperen l’horari de pas anterior a l’inici dels treballs exposats en totes les estacions i centres d’Atenció al Client.
 
Consolidació de terraplens
 
El projecte desenvolupat preveu la consolidació d’uns quants terraplens, danyats en els últims anys per la pluja, la qual cosa havia afectat l’estabilitat del terreny en què reposava la via.
 
Durant els últims tres mesos FGV ha construït les estructures de tres viaductes en este tram necessaris per a consolidar el traçat de la via. Es tracta de tres estructures de 146, 92 i 92 metres de llarg formades cada una d’elles per una llosa de formigó armat suportada per puntals cilíndrics que s’han executat sobre el terreny perforant el terraplé i omplint l’espai amb formigó armat. La profunditat dels puntals varia entre els 16 i els 32 metres.
 
Per a construir totes les lloses del projecte i els puntals sobre els quals estes reposen s’han utilitzat 732 tones d’acer i 3.600 m3 de formigó, amb tot això quedarà garantida l’estabilitat de l’estructura ferroviària.
 
El puntal ha sigut el tipus de fonamentació necessari per a este terreny perquè els terraplens patixen contínues deformacions i clavillaments que es poden evitar amb estes estructures. Una vegada acabada la construcció dels viaductes, només s’aprecia visualment la llosa que reposa sobre la coronació dels terraplens ja que els puntals romanen soterrats.
 
Els problemes estructurals en els terraplens del tram ferroviari entre Olla d’Altea i Calp afectaven un tram de via fèrria d’una longitud aproximada d’un quilòmetre, situat dins del terme municipal d’Altea, entre l’Autopista AP-7 i la carretera N- 332.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...