Data
27 de April de 2021

La Generalitat reforça les mesures de seguretat i prevenció en el TRAM d’Alacant amb la incorporació d’auxiliars COVID-19

La Generalitat ha incorporat a la xarxa del TRAM d’Alacant als i les auxiliars COVID-19 que estaran presents en les principals estacions del TRAM d’Alacant i parades de la xarxa amb major afluència de persones usuàries.

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha afirmat en la seua visita a Alacant que "per a continuar millorant la seguretat en el transport públic i la confiança de les persones usuàries, la Generalitat ha contractat a 120 auxiliars COVID-19 entre Alacant i València que estaran en les principals estacions en els horaris de major confluència per a assessorar, ajudar i recordar a tots els usuaris i usuàries de les normes que han de complir, com l’ús de la màscara, la utilització del gel hidroalcohòlic, la distància de seguretat o repartir-se bé per les andanes".

En opinió d’Arcadi España, l’o l’auxiliar COVID-19 és una "figura fonamental" per a "reforçar la seguretat i ajuda a tots i totes a confiar que el transport públic és segur", per la qual cosa ha destacat que "cal utilitzar-ho amb normalitat" i que "l’Administració ha de posar tots els mitjans al seu abast perquè siga segur i la ciutadania confie en ell".

Aquesta nova figura, incorporada per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) també en Metrovalencia, té com a missió principal informar les viatgeres i viatgers sobre les mesures i normes de prevenció adoptades en el transport públic, com a conseqüència de la pandèmia, i col·laborar en el control d’aforament, ajudant a la correcta distribució de clients i clientes en andanes i unitats.

Funcions

Entre les tasques d’aquest personal auxiliar, 120 persones contractades entre TRAM d’Alacant i Metrovalencia per un període inicial de sis mesos, figuren, segons ha destacat Arcadi España, les de "vetlar pel compliment, per part de les persones usuàries, dels serveis de transport, de les normes sanitàries en vigor, com l’ús obligatori de la màscara, així com de les recomanacions efectuades per les autoritats sanitàries".

El conseller ha recordat que aquest personal s’incorpora a Alacant per a participar en les labors de control d’aforament, al mateix temps que ha assenyalat que els i les auxiliars "s’encarregaran també de recordar normes i recomanacions, com la de viatjar en silenci o utilitzar els dispensadors de gel hidroalcohòlic en els vestíbuls de les estacions i a l’interior de les unitats".

FGV ha establit torns de demà, vesprada i cap de setmana per al personal adscrit a aquest servei, i la seua ubicació podrà ser modificada, segons les necessitats que cada moment requerisca la prestació del servei.

Luceros-Adif

D’altra banda, el conseller ha mantingut una reunió amb tècnics de FGV per a analitzar l’actual tramitació del projecte de prolongació del TRAM d’Alacant des de l’estació de Luceros fins a les instal·lacions d’Adif-Renfe.

Arcadi España ha destacat que "és una actuació fonamental per al futur de la xarxa de TRAM d’Alacant, ja que aquesta connexió permetrà incrementar les freqüències i permetrà el desenvolupament futur del TRAM".

El conseller ha avançat que, al febrer, "es produirà una reunió amb el grup tècnic de la societat Avant, en el qual està representada la Generalitat, Adif i Ajuntament, per a avançar en el projecte. En aquest moment, s’està redactant el projecte de construcció, que estarà conclòs a final d’any, i les obres començaran a final de l’any que ve amb un pressupost estimat de 35 milions d’euros".

En aquest sentit, s’ha recordat que FGV ja ha adjudicat la redacció del projecte de construcció del tram subterrani que unirà totes dues estacions. El projecte compta amb un pressupost inicial de 937.750 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució màxim de 14 mesos. Aquesta actuació definirà les obres necessàries per a la construcció del nou tram entre l’avinguda de Salamanca i l’estació de Luceros, així com la inversió definitiva.

Amb aquesta ampliació de l’actual xarxa tramviària, la Generalitat pretén potenciar la intermodalitat entre la xarxa del TRAM d’Alacant i el ferrocarril en els serveis de tala, mitjana distància i alta velocitat.

El projecte permetrà crear un nus de transport fonamental per a aconseguir una major rapidesa i comoditat en els transbords entre els diferents mitjans de transport, i fer més atractiva la mobilitat sostenible de la ciutat d’Alacant i la resta de la província.

Aquesta actuació ja està contemplada en el Pla Uneix i en el Pla de Mobilitat Metropolità (PmoMe) d’Alacant que ha elaborat la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

En l’actualitat, existeixen ja 250 metres de túnel des de Luceros en direcció a Adif-Renfe, on hui dia es realitzen les maniobres dels trens i tramvies. La connexió es completaria amb la construcció de prop de 500 metres més en subterrani, fins a la nova estació.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...