Data
30 de January de 2010

L’oficina d’Atenció al Client de FGV a Alacant rep cada dia 135 peticions d’informació de viatgers

L’oficina d’Atenció al Client de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) – TRAM Metropolità d’Alacant atén al dia una mitjana de 135 peticions d’informació per part dels usuaris de la xarxa. En concret, entre gener i novembre del 2009, FGV Alacant ha rebut i resolt 44.865 peticions d’informació sobre este transport públic.

Les sol·licituds d’informació es reben a través dels tres canals que FGV posa a disposició de la ciutadania: el telèfon, l’interfono i l’oficina d’Atenció al Públic de l’estació de la Marina, en la que s’atén als viatgers personalment.
Més de la mitat de les consultes realitzades pels usuaris, concretament 23.801, es referien a qüestions relatives als horaris de les línies TRAM. Els següents requeriments d’informació rebuts van ser per a sol·licitar dades sobre qüestions relatives a FGV (1.711 consultes), vendes (1.524), tarifes (707) o aspectes relacionats amb altres operadors de transport com a RENFE (1.399) i la xarxa d’autobusos (310).
Els usuaris també realitzen preguntes sobre els servicis especials que FGV habilita de vegades determinades (445), sobre objectes perduts (393) o relacionades amb les andanes de què partixen les unitats (293).
Juny, juliol i agost són els mesos que concentren el nombre més gran de sol·licituds d’informació. En els període estival es rep el 46% de consultes de l’any i s’arriba a duplicar la xifra mensual de la resta de l’any. L’oficina d’Atenció al Client va atendre 6.426 consultes al juny del 2009; 7.122 al juliol i 7.152 a l’agost.
L’atenció al viatger, que contempla aspectes com la relació amb el client, la seua satisfacció i la gestió de reclamacions, així com la informació al públic, són alguns dels criteris que valora la Norma Europea de Qualitat UNE-EN 13816, certificat que posseïx el TRAM des de 2008.
L’última enquesta realitzada per FGV per a conéixer l’Índex de Satisfacció del Client mostra que el 90% de viatgers està molt satisfet amb l’amabilitat i l’atenció que rep dels empleats i el 87% va valorar positivament la informació del servici que troba en les parades. Així mateix, la majoria d’usuaris va declarar estar satisfet amb la rapidesa amb què s’informa sobre interrupcions del servici.
 D’altra banda, FGV manté permanentment habilitat un canal d’informació a través del seu web (www.fgvalicante.com) un espai en què els viatgers poden resoldre els seus dubtes sobre horaris, trajectes, bons de transport i altres qüestions relacionades amb l’actualitat i activitats que organitza el TRAM.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...