Data
04 de November de 2018

FGV instal·la lluminàries de LED en el taller d’El Campello per a reduir un terç el consum i la factura elèctrica

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha procedit a substituir l’enllumenat superior de la nau del taller d’El Campello, compost per 115 lluminàries de vapor de mercuri 400w, per LED 150w, a fi de reduir en un terç el consum i la factura elèctrica d’estes instal·lacions de manteniment i depòsit del material mòbil del TRAM d’Alacant.
 
En concret, s’espera reduir els 335.865 kwh de consum actual pels 105.660 kwh de les noves lluminàries, la qual cosa suposarà passar de pagar una factura de 33.586,56 euros a l’any com fins ara a 10.566 euros en el futur immediat.
 
Estes xifres es traduïxen en un estalvi de 23.021 euros en el primer any que, passada una dècada, es convertiran en 279.271 euros, segons la simulació a deu anys realitzada per l’empresa pública tenint en compte un increment del preu de la llum anual del 4%. La inversió realitzada ha sigut de 50.775 euros, per la qual cosa el període de retorn s’ha fixat en 2,1 anys.

En el Programa de Gestió Ambiental de 2018, que forma part del Sistema de Gestió Ambiental implantat en FGV i que està certificat davall la norma UNE-EN ISO 14001, figura com a objectiu la reducció del consum elèctric i una de les metes incloses per a la seua consecució està la substitució de l’enllumenat convencional per enllumenat LED en el taller d’El Campello.

En 2017 es va fer un estudi de l’estalvi que suposaria esta mesura i, contemplats els resultats de la dit anàlisi, durant el primer semestre de l’any actual s’ha dut a terme este projecte de millora de l’eficiència energètica.

A més, cal tindre en compte que l’enllumenat substituït eren lluminàries de vapor de mercuri, la qual cosa implica una important reducció en la generació de residus perillosos al substituir els equips per altres clarament menys contaminants.

Un altre avantatge és la major duració de vida útil de les lluminàries de LED que quintupliquen a les de vapor de mercuri, ja que les antigues tenen una vida de 12.000 hores i dos anys de duració, mentres que les noves tenen una vida de 60.000 hores i deu anys de duració. Com a conseqüència d’esta situació, també s’aconseguix una reducció extra en la quantitat de residus generats, per la qual cosa es pot dir que l’estalvi és doble, independentment de les xifres econòmiques.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...