Data
23 de March de 2011

Un simulacre d’incendi en el túnel del TRAM d’Alacant posa a prova la coordinació en cas d’accident


SIMULACRO EN LA ESTACIÓN DEL TRAM
 
El TRAM Metropolità d’Alacant va realitzar anit un simulacre d’incendi en el túnel que connecta les estacions de MARQ i Mercat per a verificar l’eficàcia en la coordinació de mitjans davant una possible situació d’emergència en les seves instal·lacions i posar a prova el seu Pla de Autoprotección.
 
Per a això, s’ha organitzat un ampli operatiu especial en el qual han participat més de 50 persones entre membres del Cos Nacional de Policia, Policia Local, Bombers d’Alacant, serveis mèdics de la Conselleria de Sanitat i personal de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).
 
A partir de les 00:30 hores, tots els agents implicats han participat en el desenvolupament d’una seqüència d’esdeveniments que simulava un sinistre real, el que ha permès comprovar que tots els implicats saben com reaccionar en cas de catàstrofe.
 
El procés ha començat al saltar una alarma antiincendios, que ha alertat al vigilant d’estació; aquest ha donat la veu d’alarma en el lloc de comandament de La Marina. El responsable d’aquest lloc de control ha activat en aquest moment el Pla de Autoprotección en el qual participen la resta d’agents de seguretat.
 
Es tractava, principalment, de saber com es pot comportar el fum dintre del túnel. Per això, dintre del subterrani s’han reproduït les condicions que es donarien en cas d’incendi amb fum artificial. També s’ha comprovat que els extractors funcionen correctament.
 
Caminar en direcció contrària al fum
 
L’estructura d’aquest tram del túnel fa que, pel seu pendent, el fum botiga a sortir per la boca de MARQ i per tant, les persones que suposadament quedarien atrapades en l’interior del subterrani hàgin de caminar en direcció contrària i sortir per Mercat.
 
Una dotació de Bombers ha accedit al túnel des de l’estació de MARQ per a procedir a l’extinció del suposat foc, mentre que una altra ho ha fet per Mercat per a evacuar als possibles ferits. Així mateix, s’ha comprovat la correcta localització de les boques d’incendi i el funcionament de les columnes seques per a connectar les mànegues.
 
Aquest no és el primer simulacre coordinat que el TRAM i la resta de cossos implicats en la seguretat ciutadana activen a Alacant. Periòdicament, es realitzen activitats d’aquest tipus i es mantenen reunions de coordinació de seguretat per a actuar en casos d’emergència o per a prevenir situacions que poguessin resultar perilloses com, per exemple, el tancament de l’estació d’Estels quan es llancen mascletades en la superfície.
 
FGV complix d’aquesta forma amb el Pla de Autoprotección que obliga a la realització d’un simulacre anual i que els seus treballadors rebin formació en matèria de seguretat, una mica que ja han fet tots els integrants de la plantilla de TRAM d’Alacant per a saber reaccionar davant qualsevol situació d’emergència que es pugui donar en la Línia Alacant – Denia.
 
El Pla de Autoprotección establix un organigrama que fixa en ordre de responsabilitats les categories de director del pla, cap d’Emergències, cap d’Intervenció, equip de suport i equips d’emergència de primera i segona intervenció.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...